„Pro Čelákovice je železnice naprosto zásadní páteřní doprava, železniční stanicí projde zhruba 6000 osob denně a patří mezi 50 nejvytíženějších železničních stanic v Česku,“ řekl Studnička. Součástí prací byla také úprava prostoru před nádražím, přibyl například chodník mezi nádražím a parkovacím domem, dlažba, stojany na kola a dvě stání K+R naproti nádraží. Úpravou prošla také autobusová zastávka u nádraží, zastavují u ní všechny tři městské linky. Město dalo obnovit i historický křížek nedaleko nádraží, který stojí v místě původního rozcestí.

Se stavbou domu za více než 100 milionů korun začalo město zhruba před dvěma lety, stavěla ho firma Trigema Building. Město na investici využije evropskou dotaci, která pokryje 90 procent celkové částky. Celodenní parkování v domě řidiče od ledna vyjde na 20 korun, za auto ponechané přes noc zaplatí 100 korun. Pět míst je vyhrazeno pro imobilní řidiče a dvě místa pro elektromobily.

Na zprovoznění domu naváže od ledna spuštění placených parkovacích zón. Zahrnou několik ulic v blízkosti nádraží, které jsou nejvíce obsazené auty lidí dojíždějících do Prahy za prací. Radnice už dříve uvedla, že regulaci parkování zavede ve chvíli, kdy ve městě bude dostatek dalších parkovacích možností.

Parkování v takzvané zelené zóně bude od ledna sloužit pro rezidenty i pro krátkodobé parkování. Bude zpoplatněné v pracovní dny od 09:00 do 16:00 a v sobotu od 09:00 do 12:00. Za prvních 30 minut řidiči zaplatí pět korun, za každou další hodinu 20 korun. Několik ulic takzvané modré zóny má sloužit pouze pro držitele rezidentních karet, kteří budou moci zaparkovat kdekoliv v zóně.

Vedle nově otevřeného parkovacího domu u nádraží slouží od loňska parkovací dům s 57 místy také u zastávky Čelákovice-Jiřina. Parkovací dům by měl v budoucnu vzniknout také v nedalekých Mstěticích. Investorem bude Středočeský kraj, počítá se tam s kapacitou 340 aut.

Fotogalerie
3 fotografie