První části Pražského okruhu se otevřely před více než 40 lety, tehdy se počítalo s dokončením kolem roku 2015, bohužel ani v roce 2023 není tato klíčová dopravní stavba dokončená. „Pražský okruh je dluh, který musíme urychleně splatit,“ komentuje tuto stavbu ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

S tím ostatně souhlasí i Praha 6, které se nyní plánovaný úsek nejvíc dotýká. Zároveň se však obává, aby tato stavba výrazně nezhoršila už tak hustou dopravu. I když stavbu nakonec rada městské části schválila, určila si hned několik podmínek, které Praha při zadávání zakázky musí vzít v potaz. I když samotný okruh staví stát, Praha při této realizaci se státem úzce spolupracuje.

„Výpočty předložené v rámci dokumentace vlivů záměru na životní prostředí ukazují, že na některých komunikacích Prahy 6 může dojít k dalšímu nárůstu dopravních intenzit. To se týká např. ulice Jugoslávských partyzánů nebo Horoměřická. Důrazně proto požadujeme po hlavním městě Praze, aby zajistilo realizaci světelných závor na komunikacích přicházejících do hlavního města Prahy,“ uvádí Petr Palacký (STAN), radní pro životní prostředí a klima.

Další z podmínek je také využití tzv. tichého asfaltu na komunikacích, kde se předpokládá nárůst dopravního zatížení. „Požadujeme také zákaz dopravních prostředků s hmotností nad 12t na předmětných příjezdových komunikacích,“ doplňuje radní. Radnice chce také prosadit nová P+R parkoviště na Dlouhé míli, v Suchdole a v Horoměřicích.

Největší problém vidí radnice v tom, že skrz městskou část proudí doprava hned 4 hlavními ulicemi Karlovarskou, Evropskou, Horoměřickou a Podbabskou. „Našim cílem je v ranní špičce regulovat počet přijíždějících aut do Prahy 6 ze Středočeského kraje a podporovat příjezd vozidel MHD. Proto chceme, aby byl zřízen BUS pruh na ulicích Karlovarská a Horoměřická, kde dosud chybí. ,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní pro dopravu.

V současné době je tento úsek posuzován ministerstvem pro životní prostředí v takzvaném řízení EIA, které určí za jakých podmínek bude možné tuto část okruhu vůbec dostavět. Oba úseky mají měřit dohromady asi 15,1 kilometru, podle nynějších odhadů by měly vyjít celkem na zhruba 26 miliard korun. Podle podkladových materiálů ke stavebním projektům chce ŘSD uvést oba úseky do provozu v roce 2030.

Video
Video se připravuje ...

Anketa do debaty - doprava v Praze Pavlína Horáková

Fotogalerie
19 fotografií