Nové nádraží i trať měly štěstí v tom, že po krachu na vídeňské burze a následné hospodářské krizi, která nejvíce zasáhla průmyslové a železniční společnosti, patřily do skupiny projektů, které se ještě dostavěly.

Původně jen odbočka

Dráha z Nymburka do Prahy byla původně odbočnou tratí z Lysé nad Labem na provizorní nádraží na Rohanském ostrově v dnešním Karlíně, odkud byla o dva roky později prodloužena až na Severozápadní nádraží (Těšnov). Obě tato nádraží již neexistují. Z nádraží Těšnov odjel poslední osobní vlak v roce 1972. Budova byla za velké kritiky veřejnosti definitivně zbourána v roce 1985.

Nádraží v novém hávu

V roce 2020 začala rekonstrukce nádraží ve Vysočanech. Stržena byla původní budova nádraží a loni se otevřela nová odbavovací hala a dále se zde pracuje na přestavbě celé stanice, především pak na výstavbě dvou zbývajících nástupišť. Stavební práce jsou součástí modernizace celé stanice a přilehlého úseku do Mstětic.

Fotogalerie
74 fotografií