Most byl po oba dny uzavřený od 21 hodin do 5 hodin ráno. V tomto čase na most najelo šest nákladních automobilů, které vážily dohromady 288 tun. Následně bude probíhat vyhodnocování sesbíraných dat, podle čehož se určí zatížitelnost mostu.

U rekonstrukcí to není tak časté, aby se dělaly zatěžovací zkoušky, ty se dělají spíše u nových konstrukcí,“ sdělila Blesku Barbora Lišková, tisková mluvčí Technické správa komunikací hl. m. Prahy. Barrandovský most je ale jedinečný nejen tvarem a konstrukcí, ale i způsobem, jakým byl opravován. „Nečekáme nic výjimečného v tom smyslu, že by stav mostu po zkoušce nevyhověl,“ uvedla.

Během rekonstrukce došlo mimo jiné k nahrazení zkorodovaných lan, která se nacházejí pod chodníky. Dále byl použit speciální beton, který také most zpevnil a zvýšil jeho kvalitu. Hotové je i vodorovné a svislé dopravní značení.

Po zátěžových zkouškách práce na mostě ještě zcela nekončí, bude se ale jednat především o drobnější úpravy, především u nájezdů na most na Smíchovské straně a směrem na Modřany. „Nejzazší termín pro tyto dodělávky je víkend 15. až 17. září,“ sdělila Blesku Barbora Lišková. Jinak se už bude jezdit ve čtyřech pruzích.

Dále budou do listopadu probíhat drobné práce, ty už se ale dopravy na mostě zásadním způsobem nedotknou.

„Já jsem spokojený, že ta druhá etapa proběhla přesně podle předpokladů. Skončíme skutečně do konce prázdnin, tak jak jsme slíbili. Chtěl bych poděkovat hlavně řidičům, odřídili jste to skvěle. Nestala se tady žádná významná dopravní nehoda i přes ty uzavírky, která by pochopitelně měla vliv na délku té rekonstrukce,“ sdělil Blesku náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

„Teď je nutné se obrnit trpělivostí a shovívavostí, protože nás čekají ještě dvě další stavební etapy. Jsme v půlce,“ dodal Hřib. Další etapy by měly začít v následujících letech a bude se opravovat severní most.

Fotogalerie
15 fotografií