První lávka, kterou tvoří ocelová konstrukce, spojuje oblast náměstí Osvoboditelů, modernizované nádraží s podchodem pod železniční tratí a školský areál, sportoviště a odpočinkovou zónu. „Lávka vznikla jako náhrada za uzavřený železniční přejezd a je přeložkou cyklostezky A11. Bude mít zásadní pozitivní vliv na bezproblémový a bezpečný přístup radotínských dětí do školní oblasti,“ uvedla mluvčí. Podle dřívějších informací vyšla na více než 30 milionů Kč.

Ve druhém případě se jedná o lávku přes Berounku, kde bude významnou spojnicí mezi Radotínem, Zbraslaví a Lipenci. Nová konstrukce nahradila původní lávku, kterou poničily povodně a byla ve velmi špatném stavu. Lávka je zavěšena na jednom pylonu, který je kloubově uložen na horním pásu příhradové konstrukce. Spoluautorem lávky je architekt Josef Pleskot a podle dříve uvedených informací měla vyjít na asi 70 milionů Kč.

Městskou část Praha 16 tvoří katastrální území Radotín. Rozkládá se na levém břehu řeky Berounky nedaleko soutoku s Vltavou na jihozápadním okraji Prahy.

Fotogalerie
32 fotografií