Sobota 27. dubna 2024
Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 18°C

Pražské radnice varují: Poplatky za vjezd do centra? Zavedeme je taky!

/
  • Centrum Prahy.
    30. srpna 2023 ● 13:27

    Pořádný šok způsobila v úterý informace bývalého experta BESIP a šéfa dopravního odboru v Praze 14 Petra Vomáčky o tom, že Praha 1 spolu s magistrátem hodlá zpoplatnit vjezd do pražského centra. Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) pak uvedl, že zpoplatnění se bude týkat Smetanova nábřeží a části Malé Strany, platit se bude 200 korun za den. Jak se k informaci staví další městské části, které budou chystanou vyhlášku připomínkovat?

    Zpoplatnění vjezdu do některých ulic Prahy 1 se okolním městským částem nelíbí. Zatímco někde mají pro opatření pochopení, jinde jsou naštvaní a zvažují, že zpoplatní i průjezd svými ulicemi.

  • 1.

    Praha 2

    Radnice Prahy 2.
    Autor: ÚMČ Praha 2

    Jana Kučerová, vedoucí kanceláře starosty: „Praha 2 zatím neobdržela od Magistrátu hl. m. Prahy žádný konkrétní návrh zpoplatnění vjezdu do centra města, a dokud nebude znát přesnou plánovanou úpravu, nemůže na ni reagovat jakýmkoliv návrhem vlastních opatření. V zájmu vedení Prahy 2 vždy bylo, je a bude hájit zájmy svých obyvatel a od toho se budou zajisté odvíjet případná budoucí opatření, ať už by se týkaly požadavku na průjezd, nebo ochranu naší městské části před větším zatížením tranzitní dopravou. Praha 2 se jakožto centrální městská část považuje za součást centra Prahy a od samého počátku debaty nad zpoplatněním průjezdu volá po systémovém řešení tranzitní dopravy, nikoliv jen omezením ve vybraných ulicích.

  • 2.

    Praha 3

    Radnice Prahy 3.
    Autor: ČTK

    Ondřej Rut (Zelení), místostarosta: „S konkrétním návrhem zpoplatnění vjezdu do centra jsme dosud nebyli seznámeni. Lze však obecně říci, že toto opatření by na Prahu 3 – na rozdíl od jiných městských částí – nemělo mít velký vliv. Z našeho pohledu platí, že omezení dopravy musí být vždy plánována systémově na úrovni hlavního města. Žádoucí snížení objemu tranzitní dopravy pro jednu městskou část zpravidla znamená zhoršení pro jinou. Proto o takovém omezení nemůže žádná městská část rozhodovat sama. Byl by to nebezpečný precedent.“

  • 3.

    Praha 5

    Radnice Prahy 5.
    Autor: Profimedia.cz

    Milan Kryl (za Piráty), místostarosta: „Máme obavu, aby opatření nedopadla na naši městskou část, proto od jara pravidelně jednáme s magistrátem i Prahou 1, další jednání je naplánováno na září. My jsme si na jaře vyzkoušeli, že uzavření Karmelitské ulice nám nepřinese žádný negativní vliv. Chtěli bychom, aby se ta pravidla, která se budou vztahovat na občany Prahy 1, vztahovala i na část občanů Prahy 5, alespoň ty, kteří bydlí na Malé Straně v Praze 5. Všichni tito obyvatelé, pokud by chtěli ze svého bydliště projet do Holešovic, tak by pro ně nedávalo příliš smysl, aby jeli opačným směrem na Smíchov do tunelu a objížděli to takhle. Tím by zbytečně zahlcovali Smíchov, takže z našeho pohledu je lepší, když pojedou přes tu Malou Stranu. Věc ale není zdaleka uzavřená a je potřeba, aby došlo k dohodě mezi všemi sousedními městskými částmi.“

  • 4.

    Praha 6

    Radnice Prahy 6.
    Autor: Jiří Marek

    Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní pro dopravu: „O tomto nápadu s námi Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro dopravu, jedná a další jednání je plánováno na září. Zajímají nás finální parametry tohoto navrženého opatření. Obecně lze říci, že mýto v Praze už funguje prostřednictvím zón placeného stání. Jejich nevýhodou je ovšem nízká cena hodinového parkování a nedostatečné vymáhání pokut. Velká část řidičů parkovné neplatí, další část neplatí pokuty a chybí masivní odtahování aut, která parkují nelegálně. Máme obavu, aby se problém s automobilovou dopravou nepřesunul z Prahy 1 na Prahu 6.

     

    Problémy vidíme minimálně dva. Zaprvé, aby z oblasti Dejvic a Bubenče nevzniklo záchytné parkoviště pro Prahu 1, protože z Hradčanské už se každý snad dostane metrem na Staroměstskou (2 stanice), či Můstek (3 stanice). Zároveň v Praze 6 neexistuje žádné záchytné parkoviště P+R pro Středočechy, motivující řidiče zaparkovat na okraji města. A za druhé, že uvedené mýto bude nutit auta používat více tunely městského okruhu. To je dobře, ale už teď kolabují v Praze 6 příjezdové komunikace k tunelům (Patočkova, Svatovítská, Vítězné náměstí). Proto je nutné, aby se příjezd aut do Prahy reguloval už na vjezdech do Prahy. Není možné dopravu regulovat až před tunely Městského okruhu. Máme velké obavy, že doprava v Praze 6 bude kolabovat násobně více než dosud. Je nutné, aby v takové případě Praha začala regulovat počet přijíždějících aut do Prahy. Nikoliv až do Prahy 1. Připravujeme se na jednání s magistrátem, aby se neřešila jen doprava Prahy 1, ale také návazně problémy s dopravou v Praze 6. Věříme, že na zářijovém jednání budeme seznámeni s řešením dopravy, které zlepší situaci i v naší městské části.“

  • 5.

    Praha 7

    Radnice Prahy 7.
    Autor: Blesk:MARTIN PEkÁREK

    Pavel Zelenka (Praha sobě), místostarosta: „Vítáme všechna opatření, která zajistí, aby se tramvaje na nábřežích nezpožďovaly a nemělo to dopad na okolní městské části.“

  • 6.

    Praha 8

    Tomáš Slabihoudek (TOP 09), radní: „Naskýtá se otázka, zda v případě, kdy bude zpoplatněn průjezd v části Prahy 1, se neotevře pomyslná Pandořina skříňka, kdy i další městské části budou žádat o zpoplatnění vysoce tranzitních dopravních tepen. V Praze 8 by to mohl být případ například oblasti Karlína.“

  • 7.

    Praha 9

    Radnice Prahy 9
    Autor: MČ Praha 9

    Tomáš Holeček (ODS), radní pro dopravu: „Pokud bychom zavedli systém zpoplatnění ulic, nikdo nezabrání starostům jiných městských částí, aby postupovali stejně. Na konci bude naprosto nepřehledný systém. Dovedeno ad absurdum, kdybychom zpoplatnili naši Poděbradskou, byli bychom rázem asi nejbohatší městská část.

    Radnice Prahy 4 a 10 do uzávěrky neodpověděly.

    Fotogalerie
    15 fotografií

Diskuse k článku Přidat názor
Počet komentářů: 11

Marek Staněk: Už aby to bylo.

(30. 08. 2023 19:50)

Marek Staněk: A bez lidí.

(30. 08. 2023 19:50)

maxpax: Na radnice prostě zasedli magoři co by chtěli jen rejžovat.
Přitom by bylo nejlepší zavést nástupní sazbu jako to mají taxikáři.
Pokaždé jen co vlezeš do svého auta tak šup, zalatíš kilo. A kilo za každého dalšího spolujezdce . Pokaždé, ne že 1x za 24hodin. A v tu ránu by byla Praha bez aut

(30. 08. 2023 18:22)

krtek.: jednoduší by bylo uzavřít Hřiba, na nějaký vhodný pavilon v blázinci

(30. 08. 2023 15:53)

Uživatel_5544505: Proč jen Praha? Ať má každá obec v ČR možnost postavit si mýtnou bránu a vybírat za průjezd výpalné v libovolné výši. Koňské povozy budou mít průjezd zdarma a ekologičtí fanatici budou chrochtat blahem.

(30. 08. 2023 15:17)
Zobrazit celou diskusi
Články odjinud
VYHLEDAT VÝSLEDKY Načítám
Video se připravuje ...

Dnešní horoskopy