Cestovat z pražského letiště do centra města MHD bohužel není tak komfortní, jak bychom si po více než 30 letech od revoluce přáli. Hlavní spojení stále zajišťují autobusy. Ty mají na rozdíl od vlaku nebo metra zásadní nevýhodu, kterou je velice malá kapacita, teď se navíc cestující podivují nad podivným typem autobusu, který nemá ani dostatečný prostor pro zavazadla.

Komfortnější sedačky, ale málo místa na kufry

„By mě zajímalo, kdo vymyslel nový typ busů na linku 100 na pražské letiště. Když se otevřou zadní dveře, u kterých už stojí na Zličíně seřazení lidé s kufry, tak zjistí, že tam jsou 3 schody nahoru a úzký prostor. Protože jsou ale první na řadě, začnou se do těch schodů cpát, i s těmi velkými kufry. Umístí je do úzké uličky a nikdo už se přes ně nedostane k sedačkám. Místo na zavazadla a nástup bez schodů je u prostředních dveří, ale to předem lidi neví a nechtějí pak už jít do fronty u těchto dveří na konec,“ popsala problematický autobus letuška Yirina.

Podle dopravního podniku jsou tyto autobusy nasazovány především na linku Airport Express (Hlavní nádraží – Letiště), ale také na zmiňovanou linku 100 ze Zličína na letiště. Podle všeho by měly mít komfortnější sezení.

„Jedná se autobusy Iveco Crossway s délkou 14,5 metru. Tyto autobusy jsou v přední části nízkopodlažní, přední a prostřední dveře mají bezbariérový přístup a schody jsou pouze u posledních dveří. Tyto autobusy mají na rozdíl od běžných městských autobusů více míst k sezení a komfortnější sedadla a v přední části disponují policemi na zavazadla. Provedení s větším počtem míst k sezení bohužel nelze zajistit u plně nízkopodlažní konstrukce autobusu,“ vysvětluje pro Blesk tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Doplnila také, že tento typ autobusů není určený pro hlavní linku na letiště. „Uvedené částečně nízkopodlažní autobusy nejsou určeny pro hlavní letištní linku  119 z Nádraží Veleslavín na letiště. Pro linku 119 má dopravní podnik objednané plně nízkopodlažní velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy, které by měly být dodány na jaře příštího roku,“ dodala.

Za rok začnou jezdit trolejbusy

Komfortního spojení letiště s centrem města vlakem se Praha dočká nejdříve v roce 2031, do té doby dopravní podnik slíbil, že spojení vyřeší vhodnějšími trolejbusy, které mají přece jen větší kapacitu, stavba trolejbusové trati za bezmála 355 milionů ostatně začala v únoru. Na trase bude jezdit 21 vysokokapacitních trojčlánkových vozů.

 „Pevně doufáme, že už na jaře 2024 budeme moci svézt první cestující. Tříčlánkové trolejbusy už jsou vysoutěženy a první z nich, abychom mohli školit řidiče, by měl dorazit už do konce letošního roku,“ řekl v únoru na zahájení stavby trati generální ředitel DPP Petr Witowski.

Video
Video se připravuje ...

Skryté romantické místo v Praze, které nadchne! A co se stane, když se moc opřete v metru Matěj Smlsal, David Vaníček

Fotogalerie
23 fotografií