S ohledem na aktuální období, kdy příjemci příspěvku bydlení, přídavku na dítě nebo zvýšeného příspěvku na péči musí do konce dubna podat přehled rozhodných příjmů a v případě příspěvku na bydlení i náklady na bydlení vzniklé a uhrazené za první kalendářní čtvrtletí, posiluje Úřad práce ČR zároveň spolupráci s Policií ČR. Policisté budou v nejvíce exponovaných časech kontrolovat situaci na pracovištích.

Aby bylo odbavování na pracovištích v Praze plynulé, zavádí úřad také takzvaný management front. „Zaměstnanci budou vypomáhat v čekárnách, kontrolovat žádosti klientů, zrychleně odbavovat ty, kteří budou mít vše v pořádku a budou moci žádost zanechat na pracovišti, aniž by museli čekat na jednání u přepážky,“ uvedl zastupující generální ředitel ÚP ČR Karel Trpkoš.

Stále podle úřadu ale platí, že nejjednodušší formou komunikace je elektronické podání. Lidé se mohou touto cestou na ÚP ČR obracet nejen se žádostmi o nepojistné sociální dávky nebo třeba při dokládání rozhodných skutečností, ale také v případě žádostí o zprostředkování zaměstnání a zařazení do evidence uchazečů či o podporu v nezaměstnanosti. Návody, jak žádosti vyplnit, jsou k dispozici na webu Úřadu práce ČR.

Fotogalerie
10 fotografií