Směr provozu je podle mluvčí Kláry Divíškové závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je ale přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Změna ranveje podle předsedy představenstva Letiště Praha Jiřího Pose zvýší letecký provoz nad pražskými čtvrtěmi. „Jsme si vědomi toho, že využívání vedlejší dráhy opět zvýší provoz letadel nad hustě osídlenými částmi Prahy a Kladenska, ale rádi bychom zopakovali, že jediným systémovým řešením do budoucna, je realizace projektu paralelní dráhy,” řekl Pos. Z toho důvodu se bude vedlejší ranvej využívat pouze v denních hodinách, v noci se bude využívat pro vzlety i přistávání hlavní dráha.
Kromě pravidelné předsezonní údržby se uskuteční i pravidelné geodetické ověřovací měření, kontrola světelného zabezpečovacího zařízení a kalibrace radionavigačních zařízení, řekl ředitel provozu letištních ploch Václav Válek. Tyto práce by podle něj měly zvýšit bezpečnost provozu letiště.Letiště provádí pravidelnou údržbu ranvejí kvůli provozní bezpečnosti dvakrát ročně, na jaře a na podzim, a to za plného provozu letiště.