V úterý byla zahájena oprava jednoho z dopravně nejvytíženějších míst v celém Česku. Radotínský most si po třinácti letech vyžádal opravu mostní dilatace. Silničáři v tomto úseku omezili provoz do dvou jízdních pruhů v obou směrech. Práce by měly trvat v rozmezí dvou až tří týdnů v závislosti na počasí. Řidiči zde postávali v kolonách už několik měsíců od chvíle, kdy byla závada odhalena a dočasně provizorně zabezpečena. Jak sám mluvčí ŘSD na úterním tiskovém briefingu řekl, se zahájením opravy nechtěl čekat ani minutu.

Došlo k havárii mostní dilatace, což je nejcitlivější část každé mostní konstrukce. Je to závada přesně v místě, kde sypaná část vozovky přechází v mostní konstrukci vozovky. Právě zde dochází k těm největším rázům, zejména pokud jde o těžkou nákladní dopravu,“ sdělil novinářům mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Cena opravy by se podle něj měla pohybovat kolem 15 milionů korun.

K havárii došlo v pravém jízdním pruhu, tedy tam, kde projíždí právě nejtěžší dopravní zátěž. Podle Rýdla tudy projede až 100 tisíc vozů denně, v době dopravní špičky, jako jsou pátky, neděle atd. dokonce ještě víc. Velmi vysoká zátěž je podle něj také důvodem, proč k havárii došlo. Dilatace mostů mají obecně životnost v rozmezí od 15 do 25 let, její výměnou tak musí časem projít každý most. Přesto, že mosty prochází pravidelnou údržbou a kontrolami, nelze závadu odhadnout s předstihem.

„Provedli jsme nouzové překrytí ocelovým přenosem v celé šíři mostu. Boužel to na dálnici fungovalo jako zpomalovací pás, vytvářely se zde kolony a různě dlouhé doby čekání, za to se všem řidičům omlouváme,“ řekl Rýdl. ŘSD podle Rýdla připravilo opravy v nejkratším možném čase, což zahrnovalo i výrobu speciálních dílů, které se pro každý most vyrábí na míru.

Oprava bude probíhat po etapách, v každé etapě dojde k výměně jedné čtvrtiny dilatace. V následujících dvou až třech týdnech se tak bude stále měnit provozní režim, v každém případě ale budou v obou směrech otevřené vždy dva pruhy. Rýdl proto apeluje na řidiče, aby místem projížděli se zvýšenou opatrností.

Za velmi důležité Rýdl označil, aby opravy Radotínského mostu nekolidovaly s plánovanými opravami Barrandovského mostu. "Jsme v komunikaci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy a magistrátem. Oni začnou pracovat s nějakým omezením na Barrandovském mostu zhruba deset dnů poté, co my tady budeme v nejzazším termínu hotovi," řekl Rýdl. Opravovaná část Pražského okruhu poté opět bude sloužit jako objízdná trasa kolem Barrandovského mostu.

Fotogalerie
10 fotografií