Od pondělí 16. ledna si cestující na všech městských autobusových linkách mohou koupit jízdenku prostřednictvím nových bezhotovostních jízdenkových terminálů. Dopravní podnik je do svých autobusů instaloval od začátku podzimu, více než 1200 terminálů vešlo do ostrého provozu přesně v 14:30 hodin. Terminály jsou stejné jako ty, které už cestující znají z tramvají a metra, tedy stačí zvolit tarif jízdného a následně přiložit platební kartu. Stejně jako v tramvajích, jízdenky lze zakoupit na 30 a 90 minut, nebo 24 hodin. S bezhotovostními terminály zároveň definitivně končí prodej jízdenek u řidiče s výjimkou jediné linky Airport Expres (AE).

Slavnostního uvedení bezhotovostních terminálů do provozu se zúčastnili mimo jiné také náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr a generální ředitel DPP Petr Witowski, kteří si při té příležitosti pomocí platební karty zakoupili první jízdenky. Ačkoliv má prý náměstek Scheinherr předplacenou lítačku, kvůli fotografům a kameramanům si musel koupit jízdenek hned několik.

„Každému se stalo, že na poslední chvíli hledá trafiku a shání jízdenku. To již nebude nutné, protože ode dneška si cestující můžou sami pohodlně koupit jednorázové jízdenky nejen v tramvajích, ale už i v autobusech. Výhodou terminálů je i menu v několika jazykových mutacích, což ocení zahraniční turisté. Snažíme se tak poskytnout cestujícím co největší komfort a co nejméně stresu při nákupu jízdenky, tu již není nutné označovat,“ řekl k uvedení do provozu náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Jeho slova doplnil také generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy, který k bezhotovostním terminálům shrnul několik čísel: „Loňský prosinec byl co do prodejů jízdenek v tramvajích rekordní – poprvé jsme v nich za jeden měsíc prodali více než 400 tisíc jízdenek a poprvé za více než 14 milionů korun. Po započtení prodejů přes samoobslužné terminály ve vestibulech metra a na obou lanovkách, v prosinci 2022 jsme tímto způsobem prodali historicky nejvíce jízdenek za jeden měsíc: téměř 515 tisíc.“

Kromě zvýšeného komfortu pro cestující, si od terminálů v autobusech dopravní podnik slibuje také snížení podílu černých pasažérů. Adam Scheinherr také uvedl, že neočekává, že by v důsledku zavedení terminálů v autobusech, mělo dojít k útlumu prodeje klasických papírových jízdenek v trafikách, naopak očekává spíše sníženou poptávku po SMS jízdenkách.