„Po deseti letech opět rozvíjíme vozový park pro železnici. Abychom nalákali nové cestující a udrželi komfort, musíme nakupovat ty nejmodernější stroje a zvyšovat kapacitu přepravy,“ řekl ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Nové vlaky budou jezdit na lince S4/U4 z Praha do Kralup nad Vltavou a Ústí nad Labem. Další část vlaků měla být využita na lince S7 v úseku Praha–Řevnice. „Avšak na žádost Středočeského kraje se nyní předpokládá nasazení těchto vozidel na linku spěšných vlaků R41 Praha–Kolín–Čáslav,“ píše se ve schváleném dokumentu. Ve špičkách pracovního dne budou vlaky z Prahy do Kralup i Kolína jezdit zdvojené a kapacita se tak zvýší na 460 cestujících.

Navýšení kapacity

Vozy, které jezdí na trati nyní, budou po nákupu nových vlaků podle materiálu využívány k navýšení kapacity a zkrácení intervalu ve špičce na 15 minut na trati Praha – Lysá nad Labem. K tomu dojde po dokončení modernizace trati v roce 2024 nebo 2025. Část vlaků nasazovaných na lince R41 z Prahy do Kolína bude vyřazena a část bude využita o víkendech v rekreačním období na jiných tratích.

PID zahrnuje městskou hromadnou dopravu v Praze a veřejnou dopravu ve Středočeském kraji. Vedle městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a vlaků provozuje také některé přívozy nebo lanovku na Petřín. Systém je rozdělen na několik pásem a cestující pak platí za dopravu podle toho, kolika pásmy po cestě projíždí. Pražská i středočeská veřejná doprava se řídí jednotnými tarify.

Video
Video se připravuje ...

Jak bude vypadat nová linka D pražského metra? Videohub

Fotogalerie
5 fotografií