Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Barrandovský most je znovu otevřen. Úspěšně jsme dokončili první etapu rekonstrukce století - po 40 letech svého fungování se Barrandovský most konečně dočkal první pořádné opravy,“ uvedl Scheinherr. Rekonstrukce mostu začala letos 16. května. Původně měly práce skončit 2. září.

Na severní polovině mostu dojde v noci na úterý k odstranění zbylého dočasného dopravního značení. „Práce budou dále pokračovat uvnitř mostu, na chodníku a také na jeho spodní části, a to bez dopravního omezení pro řidiče,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Termín dokončení oprav byl několikrát posunut. Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo v létě dokončení oprav posunuto do 29. září. Několik dní před koncem lhůty pak přišel stavebník s žádostí o další prodloužení prací, a sice do 22. října. Nakonec byl mezi správcem stavby, kterým je Technická správa komunikací (TSK), a stavebníkem domluven termín dokončení na noc na pondělí.

Neustálé posouvání termínu kritizuje starosta Prahy 13 a dopravní expert ODS David Vodrážka. „Od začátku jsem říkal, že rekonstrukce není dobře připravena. Výmluvy, že nebylo možné očekávat větší tloušťku bouraného starého betonu a podobně, jsou zcela liché, neboť si každý rozumný zadavatel nechá před stavbou udělat sondy a podrobný průzkum,“ uvedl pro Blesk. „Z toho plyne, že buď byla příprava opravy naprosto amatérská, nebo to bylo náměstku Scheinherrovi dopředu známo a účelově tuto skutečnost zamlčel a věděl, že je termín rekonstrukce nereálný. Každý, kdo používá Barrandovský most a přilehlé okolí, nechť si udělá obrázek sám,“ dodal. 

Zda a v jaké výši bude město prostřednictvím své firmy TSK uplatňovat po stavební firmě Porr možnou pokutu za zpoždění oprav, zatím nebylo rozhodnuto. Novinkou je změna v dopravním značení na mostě. Ve směru ze Smíchova do Braníku bude sloužit nově levý jízdní pruh pouze pro vozidla, která most přejedou a budou pokračovat po Jižní spojce, a nepůjde tak z tohoto pruhu odbočit do Modřan.

Nejvyšší povolená rychlost v něm bude 80 kilometrů v hodině, což je o 30 více než ve zbylých pruzích.  Cílem je zlepšit dopravu na mostě a zamezit kolonám. Rekonstrukce Barrandovského mostu je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

Video
Video se připravuje ...

Modelace dopravy. TSK Praha

Fotogalerie
42 fotografií