Studie proveditelnosti má podle náměstka zahrnovat dopravně-technickou stránku záměru stejně jako zhodnocení ekonomické efektivity a financovatelnosti okružní linky. „Očekáváme, že se studie bude zpracovávat 32 měsíců a výsledkem by měly být podklady tak, aby po dostavbě metra D mohlo město zahájit výstavbu páté linky metra,“ řekl Scheinherr.

Podklady pro soutěž vychází z jednání pracovní skupiny, jejímiž členy jsou politici, dopravní odborníci, urbanisté, sociologové, ekonomové či zástupci městských i státních firem. Okružní linka označovaná písmenem O bude podle vedení města nutná kvůli výstavbě na pozemcích v bývalých průmyslových areálech, které bude třeba propojit s MHD tak, aby lidé nemuseli cestovat přes vytížené centrum.

Linka má propojit již nyní zastavěné lokality na Smíchově, Pankráci a v Karlíně s podobnými centry, která v budoucnu vzniknou například v Bubnech-Zátorech v Praze 7, někdejším Nákladovém nádraží Žižkov, Vysočanech nebo na severovýchodě města, tedy v Letňanech, Kbelích nebo Čakovicích.

Nová linka O by podle dřívějších vyjádření měla vést z Nádraží Podbaba přes Dejvice, Smíchov, Dvorce, Budějovickou, Vršovice, Žižkov, Vysočany, Čakovice a poté v druhé fázi severně zpět do Podbaby. Podle prvotního návrhu by měřila asi 36 kilometrů a bylo by na ní 23 stanic. Okružní linka se v plánech výstavby metra objevila již v 80. letech minulého století.

Metro D

Dopravní podnik (DPP) a vedení města v dubnu zahájily stavbu první části nové linky D z Pankráce do Písnice. Náklady na tuto část linky jsou zhruba 14,5 miliardy korun a práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. Na ní pak naváže úsek na Nové Dvory a jako poslední vznikne úsek do Písnice. Náklady by měly být při započtení inflace celkem 52,09 miliardy korun.

Fotogalerie
6 fotografií