Vozovnu plánuje město s ohledem na rozvoj tramvajových tratí zejména na jihu metropole. Ušetří se tím čas a množství kilometrů, které musí tramvaje ujet, než se ze současných vozoven dostanou na svou trasu. To se týká například nyní prodlužované trati z Modřan na Libuš a jejího následného prodloužení na Nové Dvory nebo plánované trati do Komořan.

Studie bude zahrnovat nejen samotnou vozovnu, ale také napojení inženýrských sítí a kolejí, umístění záchytného parkoviště P+R, odstavnou plochu pro autobusy MHD, umístění tramvajové smyčky a návaznost na vlaky a další veřejnou dopravu. Zároveň bude prověřena možnost výstavby administrativní budov či bytového domu a vznikne urbanistický návrh proměny veřejného prostranství.

Návrh rovněž zahrne hospodaření s dešťovou vodou, zásady takzvané modro-zelené infrastruktury, energetickou soběstačnost a tak dále. Studie pojedná také protipovodňovou ochranu a navrhne další postup v jejím vybudování.

Dopravní podnik v současné době opravuje vozovnu v Hloubětíně. Starou budovu nechal strhnout v roce 2019 a dokončena má být v příštím roce. DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má přes 900 tramvají. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

Fotogalerie
5 fotografií