Barrandovský most je bezpochyby jednou z nejvytíženějších dopravních tepen nejen v Praze, ale v celé České republice. Denně přes ně projede až 144 tisíc aut. Postavěn byl v 80. letech minulého století, od té doby se však dočkal pouze dílčích oprav, nikdy nebyl zrekonstruován kompletně. To má nyní za následek poměrně rozsáhlé problémy především s izolací. Technická správa komunikací (TSK) plánuje rekonstrukci rozdělit na několik etap, aby komplikace pro automobilovou dopravu byly co nejmenší.

Hrozí pád

„Most je postaven na principu přepjaté konstrukce, to znamená, že jednotlivými mostními díly jsou protažená přepjatá lana a díky tomu mostní konstrukce drží. Bohužel při posledních diagnostikách jsme zjistili, že do mostu zatéká a lana jsou značně zkorodovaná,“ vysvětlil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). „Je proto nezbytně nutné most zrekonstruovat, jinak by mohla nastat podobná tragédie jako třeba v Janově,“ připomněl zřícení mostu v Itálii Scheinherr.

Není to ale jediný problém, který voda na Barrandovském mostě napáchala. Vlhkost také prosakuje skrz nefunkční izolační systém pod svodidlovými zídkami, což má za následek jejich rychlejší chátrání. V rámci rekonstrukce dojde také k výměně povrchů, rekonstrukci chodníků, osvětlení a svodidel. Opravy by měly být rozdeleny do jednotlivých etap a rozprostřeny do několika let. „Určitě se nestane, že bychom Barrandovský most kompletně uzavřeli,“ zdůraznila mluvčí TSK Barbora Lišková. Jaké práce se budou v jednotlivých etapách realizovat, bude záležet na vítězi tendru, který musel kromě jiného předložit i harmonogram oprav.

Kudy povedou objížďky?

Rekonstrukce odstartuje vybudováním nové rampy ze Strakonické ulice, jaká bude přesně objízdná trasa, však TSK zatím neví. „Vše je zatím v jednání. Zároveň však mohu potvrdit, že na tzv. odlehčovacích trasách nebudou v době rekonstrukce Barrandovského mostu probíhat žádné opravy,“ uvedla Lišková.

Právě nejasnost okolo objízdných tras kritizuje magistrátní opozice, především pak ODS. „Městské části, kde působí zástupci za ODS, potvrdily, že žádné podklady např. k objízdným trasám stále nemají k dispozici,“ uvedl Zdeněk Zajíček, předseda klubu zastupitelů ODS v Zastupitelstvu hlavního města Prahy.

„ODS zahájila kampaň. Co jiného na to říct. Na objízdných trasách pracujeme s TSK už přes rok. Děláme dopravní modely. Opravili jsme všechny důležité komunikace. S městskými částmi proběhlo několik jednání a stále probíhají. Jejich vyjádření nemají nic společného s tím, co se reálně děje,“ kontroval Scheinherr už před časem pro Blesk.

Fotogalerie
47 fotografií