Kvůli rekonstrukci vozovky mezi Výtoní a Palackého mostem tam vozidla nechá v únoru nahnat radní pro dopravu Adam Scheinherr (34, Praha sobě). „Zdaleka se nejedná o celou náplavku. Auta pojedou sníženou rychlostí pouze 200 metrů ve směru z centra v úrovni ulic Dřevná – Na Hrobci,“ snažil se obhájit své rozhodnutí a doplnil, že to není úsek u oblíbených kobek. Auta podle něj budou bezpečně oddělená od chodců a více než dvě třetiny šířky zůstanou volně průchozí.
Historie se opakuje
Scheinherr se také hájí tím, že k podobnému kroku došlo i v minulosti. „Stejný režim byl i v roce 2012 za primátora Svobody, když se na Rašínově nábřeží opravovaly koleje. Taky to tehdy dělali v zimě. U vody není tolik lidí. Navíc se jedná pouze o jednu ze tří etap na zhruba tři týdny,“ uvedl. Nechce prý omezovat průjezd aut po nábřeží. Na otázky, jak přesně budou dopravní omezení vypadat a jak dlouho potrvají, neodpověděl.
Starostka Prahy 2: Vůbec o tom nevím!
Blesk se obrátil na Alexandru Udženiju (46, ODS), starostku Prahy 2, kde ke změně dopravy má dojít. „Je to nehorázné. Vůbec o tom nevím, což bych jako starostka vědět měla, když se má uzavřít jedna z dopravních tepen. Je vidět, jak koordinace s magistrátem nefunguje. Ta nekomunikace je z jejich strany arogance. Nedovedu si představit, v jakém režimu to bude fungovat. Hned zítra si to budu zjišťovat,“ netajila v pondělí večer rozčílení
Víte, že...
Město v roce 2018 zahájilo opravy náplavek, při kterých zrekonstruovalo kobky ve zdech nábřeží, kde vznikly toalety, kavárny a kulturní prostory. Jaký vliv bude mít doprava na povrch nábřeží, je otázkou.
Takto na Rašínově nábřeží probíhalo osazení kruhovitým oknem jedné z kobek. David Zima