Silničáři pracují na desítkách míst. Jakmile ale jedno z dopravních omezení zmizí, nahradí je další, které dělá z cesty do práce hodinové popojíždění. Zatímco někde (Branická, Nábřeží Edvarda Beneše) se už finišuje, jinde se opravovat teprve začalo.

Omezený provoz

Nově plynulost dopravy ztěžuje rekonstrukce frekventované Argentinské, která bude průjezdná jedním pruhem. Do konce listopadu zůstane zavřená i Prosecká a omezený provoz i v páteřní Koněvově ulici. Není divu, že si řidiči ve špičkách rvou vlasy.

„Několik kilometrů z Proseka do Ďáblic jsem kvůli uzavírkám absolvoval celkem hodinu,“ postěžoval si Blesku obyvatel proseckého sídliště Marek Tichý (53).

Moc aut?

„Důvodem ucpaných silnic je, že za 10 let přibylo o třetinu aut a po osmi letech ANO na ministerstvu dopravy je pokrok se stavbou dalších úseků okruhu kolem Prahy naprosto nedostatečný,“ vysvětluje primátor Zdeněk Hřib (40, Piráti). „Situaci neprospělo ani to, že do aut přesedli někteří i kvůli zpochybňování bezpečnosti MHD v době covidu,“ dodal pro Blesk.

Scheinherr: Opravovat musíme!

„Musíme se chovat zodpovědně, pokud se chceme o město starat a mít infrastrukturu na úrovni metropole 21. století. A zodpovědné je ji opravovat. Prahu jsme přebrali ve stavu, kdy dluh na její infrastruktuře činil neuvěřitelných 30 miliard korun. Musíme opravovat, jinak to nejde. Blíží se rekonstrukce Barrandovského mostu, jedné z nejvýznamnějších dopravních tepen v České republice, a nemůžeme si dovolit, aby se někde stala havárie. Objízdné trasy musí být připraveny,“ hájí rozkopání metropole náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr (34, Praha Sobě).

Fotogalerie
36 fotografií