Městská firma chce do konce roku tendr dokončit a podepsat smlouvu s vybraným dodavatelem, který by měl od příštího roku začít pracovat na projektu. Kdy přesně bude dodavatel vybrán, správa neuvedla. TSK již jeden tendr na rekonstrukci vypsala, v září roku 2019 ho však zrušila s tím, že se přihlásil jen jeden zájemce, který nesplnil podmínky.

Nabídka Metrostavu počítá podle informací TSK s výlukou tramvajových tratí na soumostí v délce 365 dnů, druhý zájemce nabídl uzavírku na 480 dnů. TSK také podle Liškové odmítla námitky, které proti tendru podala společnost Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby.

TSK a město zvolily metodu projekt&build, kdy jedna firma dodá projekt a zároveň práce také provede. Předmětem zakázky je rekonstrukce a přestavba soumostí Libeňského mostu od křižovatky s Dělnickou a Jankovcovou ulicí po Palmovku. Zakázka se netýká jen soumostí, ale vybraná firma bude pracovat i na obnovení vltavského ramene, vybuduje cyklostezky nebo bezbariérový přístup na most z Rohanského ostrova, který se změní v odpočinkovou oblast. Vystavěn bude takzvaný proplachovací kanál.

Libeňský most z roku 1928 je v havarijním stavu. V roce 2018 byl kvůli tomu dočasně uzavřen pro auta a MHD. Loni se při diagnostikách ukázalo, že všechny oblouky vykazují stejnou zatížitelnost jako v době stavby. Minulé vedení Prahy počítalo se zbouráním mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, současné vedení magistrátu ale rozhodlo o opravě.

Fotogalerie
12 fotografií