Původní most nebyl v dobrém stavu a také jeho šířka už nevyhovovala aktuálním potřebám železniční dopravy. Nová nosná konstrukce je dlouhá 160 metrů a váží 1277 tun. Ve středu začne fungovat první traťová kolej v úseku Káraný – Čelákovice, naopak na druhé koleji je naplánována oprava. „Obdobně se práce vystřídají i na zastávce Čelákovice-Jiřina, kde se stavbaři přesunou z prvního na druhé nástupiště,“ uvedla Friebová.

Obě nástupiště budou nově vyvýšená nad kolejemi tak, aby mohli cestující pohodlněji nastupovat do vlaků. Přibudou také bezbariérové přístupy, rozšířené přístřešky a poblíž by měla vzniknout cyklověž pro parkování bicyklů.

Po trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi budou po modernizaci vlaky jezdit rychlostí až 140 kilometrů v hodině, vzroste též kapacita dráhy. Úpravy začaly předloni, první část prací se týkala úseku z Lysé nad Labem do nově vybudované odbočky Káraný. Ta díky vložení čtyř nových výhybek umožňuje vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Opravené jsou i kolejiště, mosty a propustky. Kompletně hotovo by mělo být příští rok v lednu. Celkově bude modernizace stát přes 1,82 miliardy korun bez DPH, část nákladů pokryje evropská dotace.

Fotogalerie
6 fotografií