Zejména na špatné počasí zřejmě nejvíce doplatila pražská koupaliště. „Sezónu jsme už v podstatě ukončili. Je to hlavně kvůli špatnému počasí, i když opatření proti covidu také sehrála svou roli,“ řekl provozovatel koupaliště Lhotka Jakub Ott. Jako velice špatnou letošní sezónu označili také další provozovatelé. Někteří se snažili dorovnat ztráty společenskými a kulturními akcemi, ani to však prý nepomohlo.

V porovnání s rokem 2019, tedy dobou před pandemií covidu, lidé navštěvovali mnohem méně také kulturní památky a atrakce. Ty ovlivnila zejména pandemie a s ní spojený propad v turistickém ruchu. „Letošní sezóna je dost podobná té loňské, tedy ne moc příznivá. Například Staroměstská radnice je stále na pouhých 25 procentech svých tržeb,“ řekla Klára Malá, mluvčí městské firmy Prague City Tourism (PCT), která má na starosti turistický ruch v Praze.

Město od začátku prázdnin spustilo kampaň v Praze jako doma, při které návštěvníci hlavního města, kteří se ubytují, dostanou speciální voucher na slevy. Podle Malé přivedla letos kampaň do Prahy meziročně více hostů. PCT jich nyní eviduje zhruba 71 000, což je meziročně asi o tisícovku více než za loňské období od července do konce září.

Obsazenost hotelů v červnu a červenci činila 18 procent. Čtyřhvězdičkové a pětihvězdičkové hotely v Praze za letošní první pololetí podle Asociace hotelů a restaurací (AHR) měly obsazenost 9,9 procenta, loni dosáhla 26 procent. Před pandemií koronaviru se v tomto období pohybovala na úrovni 75 procent.

Podle oslovených provozovatelů kempů bylo v hlavním městě ubytováno více majitelů karavanů než takzvaných baťůžkářů se stanem. Do Prahy jezdili z Německa, Nizozemska, Norska nebo Velké Británie. Důvodem je podle oslovených recepčních kempů počasí, kdy většina hostů právě kvůli němu přijíždí svými mobilními „domovy“. Některé z oslovených kempů plánují sezónu až do října.

Fotogalerie
18 fotografií