Projekt pro stavbu mostu mají na starosti ateliéry Tubes a Atelier6 na základě výsledků architektonické soutěže. Cena projektu byla v soutěži stanovena za 132,7 milionu korun, nyní se podle Scheinherra dokumentace dokončuje.

Návrh s kubistickými prvky podle primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) kromě zlepšení dopravy přinese městu i estetický přínos. „Je to něco, co odkazuje k architektonickým tradicím v našem městě,“ řekl. Dodal, že využit bude i prostor pod mostem pro volnočasové aktivity a kavárnu.

Scheinherr doplnil, že nebude tendr hodnocen pouze na základě ceny. Posuzovat se podle něj bude také délka záruční doby, délka stavby a kvalifikace firmy. „Je pro nás velice důležité hledisko kvality stavby a nejenom cena,“ řekl.

Vodácká základna

Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Součástí projektu je návrh nové tramvajové zastávky Dvorecký most. Podle dřívějších informací města se dokumentace ještě rozšíří o trojúhelníkové prostranství mezi autobusovou zastávkou Lihovar a Strakonickou, který původní návrh neřešil. Kromě toho bude dokumentace řešit vodáckou základnu, která je na místě vyústění nového mostu v Podolí. Ta bude zbourána a projektanti dostali na úkol navrhnout její náhradu.

Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Nahradil Trojský tramvajový most z roku 1981, přezdívaný „rámusák“, jehož provoz byl ukončen 7. října 2013. Loni město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017. Magistrát také nedávno vypsal tendr na stavbu další lávky propojující pražské Holešovice a Karlín. Výhledově je v plánu stavba Rohanského mostu propojujícího Karlín a Holešovice. Mnohé mosty přes Vltavu jsou také ve špatném stavu a město je postupně opravuje, aktuálně například Barrandovský.

Fotogalerie
23 fotografií