Od posledního rozvolnění se začalo hrát v divadlech, na letních scénách a diváci si mohou užít i hudební vystoupení. Zatím ale pouze vsedě a s negativním testem na covid.
Podle radní pro kulturu to zatím nevypadá, že by Praha kvůli covidu přišla o některé kulturní instituce, i když to během epidemie neměly lehké hlavně kvůli výpadku příjmů ze vstupenek. „Zatím to vypadá, že se všichni udrželi,“ řekla v úterý během online vysílání s primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti).
Kultura není riziková
Nyní je podle ní potřeba hlavně opět zaplnit sály diváky. Někteří lidé se podle ní mají pořád trochu strach někam chodit a mnozí také odkládají nákupy lístků na různé akce kvůli tomu, že pořád panuje nejistota, zda se budou vůbec konat. Zmínila, že v zahraničí už proběhly různé testovací akce a ukázalo se, že například velké koncerty nejsou rizikové. „Živé umění určitě neskončí,“ myslí si.
Kampaň bude lákat návštěvníky
Právě to letos mimo jiné znovu podpoří kampaň nazvaná „V Praze jako doma“. Ta proběhla už loni a má za cíl přilákat do Prahy hlavně tuzemské návštěvníky k objevování krás hlavního města. Projekt má pomoci restartovat cestovní ruch v metropoli. Funguje to tak, že každý návštěvník, který v Praze stráví alespoň jednu noc, dostane voucher s body, za které si může pořídit vstup na památky, do galerií a letos budou moci podle představ radní pro kulturu i například na koncert nebo do divadla.
Do programu se loni zapojilo asi 400 ubytovacích zařízení, která vouchery s body svým klientům rozdávala. Kampaň měla za cíl přilákat i více tuzemských turistů, kteří kvůli covidu nemohli vyrazit do zahraničí. Loni za každou noc dostal návštěvník 4 body, za které mohl jít například na Pražský hrad, do zoo nebo na Petřínskou rozhledu. Vouchery využilo téměř 60 tisíc lidí. Vstupenky dotoval magistrát částkou zhruba 70 milionů korun.
Takto se snímalo představení Hamleti divadla Na zábradlí v rámci projektu Brejlando. Jan Čermák