Konec jedné éry! Ve vozovém parku pražského dopravního podniku (DPP) jsou od soboty už jen nízkopodlažní autobusy. Podnik totiž vyřadil legendární autobusy Karosa B 951, cestující se s nimi v budoucnu setkají už jen při historických jízdách. Poslední jízdu karos vysílala Mall.tv v přímém přenosu od 12:15, sledovat jste ho mohli živě i na Blesk.cz.

Vyřazované vozy byly v pátek naposledy k vidění na linkách číslo 103, 123, 162, 165, 169, 175, 182, 185, 191 a 225. Při retro jízdách pak na lince číslo 180 a 213.

DPP má zhruba tisícovku autobusů, které průběžně obměňuje. Průměrný věk vozového parku bude po vyřazení karos 5,5 roku. „V Praze budeme mít od soboty 100 procent bezbariérových autobusů na všech městských linkách. Ocení to zejména maminky s kočárky a lidé s omezenou schopností pohybu. Díky vyřazení starých karos budeme mít také jednu z nejmladších flotil autobusů v České republice," uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Karosy na prodej

Karosa byla téměř výhradním dodavatelem autobusů pro DPP od roku 1948 do roku 2006. V letech 2002 až 2006 DPP koupil 131 standardních autobusů Karosa typů B 951 a B 951E. Vyřazené karosy DPP postupně prodává obálkovou metodou, kdy rozhodujícím kritériem je nejvyšší nabídnutá cena. Předposlední várka 32 vozidel bude na prodej v nejbližších dnech.

DPP v uplynulých třech letech obnovil 500 autobusů. Kromě klasických kupuje rovněž kloubové vozy, minibusy či midibusy. Podnik se rovněž chystá v budoucnu nakoupit elektrobusy, které budou jezdit například z Veleslavína na letiště v Ruzyni.

Autobusová doprava na území Prahy tvoří přibližně třetinu jízd v MHD. Celkem jde přibližně o 1200 autobusů, které ročně spotřebují na 30 milionů litrů nafty a najezdí 67,9 milionu kilometrů. Vozy vyprodukují přibližně 67 900 tun CO2.

Fotogalerie
11 fotografií