Nyní platí omezení reklam v PPR a částečně v Praze 2. Zákaz se týká například plachet, plakátů, bannerů či reklamních stojanů, ale i zvukové reklamy, reklamy na dopravních prostředcích, rozdávání letáků nebo reklamních převleků. Neplatí pro označení provozoven, pro reklamní zařízení definované stavebním zákonem ani pro reklamu, která je umístěna na základě smlouvy s městem.

Tři pásma

První pásmo zůstane podle schváleného dokumentu stejné jako dosud a zahrnuje Pražskou památkovou rezervaci, tedy Staré Město, Josefov, Malou Stranu, Nové Město, Vyšehrad a Hradčany. Druhé pásmo je vymezeno památkovými zónami, které přímo přiléhají k rezervaci. Patří do něj většina Vinohrad, velké části Holešovic, Bubenče, Karlína, Žižkova, Střešovic a Smíchova a zasahuje také do Nuslí a Vršovic. Navazující třetí pásmo je největší a zahrnuje celý zbytek Prahy 2 a 3, celou Prahu 7, většinu Prahy 4, 6, 8 a 10 a velkou část Prahy 5.

Rozšířením se podle schváleného dokumentu zvýší území podléhající regulaci ze zhruba devíti na více než 111 kilometrů čtverečních, tedy asi na dvanáctinásobek.

V Pražské památkové rezervaci se zákaz bude nově týkat i reklamních stojanů. V prvním novém pásu bude ze zákazu vyňata reklama šířená zvukem či obrazem, reklama na dopravních prostředcích, reklamní periodický tisk a reklamní převleky. V pásmu nejdále od centra budou zakázány pouze dodatečné konstrukce na dopravních prostředcích a reklamní plachty.

Některé městské části, například Praha 11 nebo 12, požadovaly rozšíření regulace i na svoje území. Radnice Prahy 22 pak navrhla, aby se rozšířila na všechna historická jádra městských částí a také na silnice první třídy. Těmto požadavkům magistrát nevyhověl. píše se v dokumentu.

Pražská koalice má v programu, že bude omezovat tzv. vizuální smog. Radní zatím schválili například pravidla podoby provozoven v památkově chráněných oblastech, které se nacházejí v městem vlastněných budovách. Magistrát také vypověděl desítky smluv na pozemky, které pronajímá různým firmám pro umístění reklamních poutačů o ploše do osmi metrů čtverečních. Reklamu na území hlavního města regulují také Pražské stavební předpisy, ty však omezují pouze nosiče spadající pod stavební zákon.

Video
Video se připravuje ...

„Z měst se staly katalogy, přehnaná reklama vadí každému,“ říká Cinádr o regulaci venkovních poutačů Markéta Volfová, Lukáš Červený

Fotogalerie
9 fotografií