„Po fázi bourání a odklízení sutin se můžeme pustit do výstavby nové vozovny Hloubětín. První etapu, energocentrum a měnírnu, budeme stavět zhruba 300 dnů. Rádi bychom je zprovoznili do konce letních prázdnin 2021 a hned na to navázali zahájením stavby samotné haly pro tramvaje,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Stavba začala terénními úpravami. V pátek zahájí podnik zakládání stavby a následně vrtání pilot, na kterých bude centrum stát. Centrum počítá rovněž s energií z fotovoltaických článků, kterou využije pro provozu samotné vozovny. Po dokončení centra zahájí DPP stavbu samotné haly pro tramvaje a vybuduje i další objekty. Nyní připravuje veřejnou zakázku na výstavbu. Tendr chce vypsat na začátku roku 2021. Dokončení celé stavby a zprovoznění nové vozovny je naplánováno na konec roku 2022.

Proti původní hale bude jedna část sloužit jen k odstavení tramvají. Vedle bude menší část určená k údržbě. Novinkou budou visuté lávky pro údržbu vozů. Nové tramvaje mají takzvanou výzbroj na střeše, zatímco ty staré pod podlahou. Kromě haly vozovny budou zmodernizovány další objekty, zaměstnanci budou mít nové zázemí. Vznikne tu iparkoviště.

DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má přes 900 tramvají. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

Fotogalerie
57 fotografií