Než začne DPP stavět samotnou halu, ve které budou stát tramvaje, musí vystavět právě nové energocentrum s trafostanicí a měnírnou pro tramvajovou trať. Vybraná firma centrum postaví a rovněž dodá nové technologie a provede další nutné stavební úpravy.

Podle informací ČTK by stavba mohla být zahájena letos po Vánocích. Do té doby vítěz tendru bude muset ještě vypracovat takzvanou realizační dokumentaci.

V další fázi obnovy vozovny vybuduje podnik samotnou halu vozovny. Podle dřívějšího vyjádření DPP by stavba mohla začít na jaře příštího roku. Na kolik přesně výstavba celé vozovny vyjde, bude záležet mimo jiné na výsledcích výběrových řízení. Náklady na všechny práce byly v minulosti odhadovány na 1,8 miliardy korun.

Podívejte se na demolici hloubětínské vozovny ze sprna 2019:

Proti původní hale bude jedna část té nové sloužit pouze k odstavení tramvají. Nebude tedy vytápěna, ale pouze tzv. temperována. Rovněž tam nebudou kanály pod tramvajemi ani lávky, odkud by zaměstnanci DPP opravovali tramvaje. Vedle bude menší část, která bude sloužit k údržbě. Novinkou budou visuté lávky, z nichž se bude dělat údržba vozů. Nové tramvaje mají takzvanou výzbroj na střeše, zatímco ty staré pod podlahou.

Další modernizace

Kromě haly vozovny budou zmodernizovány další objekty, v nichž sídlí například pracoviště, která mají na starosti údržbu kolejových tratí. Zaměstnanci budou mít nové zázemí a postaví se pro ně dvě nové budovy. Vznikne parkoviště a vysazena bude nová zeleň.

DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

Fotogalerie
54 fotografií