Tehdejší rekonstrukce haly podle správců železnic postrádala potřebnou kvalitu a rekonstrukce se musí opakovat. „Řada prvků i instalovaných technologií je velmi velmi podceněná vzhledem k vytíženosti nádraží. Příkladem jsou například i některé součásti eskalátorů. Některé technické prvky už v době instalace nebyly nejmodernější, čímž mám na mysli zejména veškerou vzduchotechniku. Že je nedostatečná, cítí každý v parních letních měsících. Musíme to tedy udělat z gruntu znovu,” řekl serveru Zdopravy.cz generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Největší bolestí je podle něj střecha, kterou zatéká a je třeba ji vyřešit jako první. Práce ale oddalují nevyjasněné majetkové vztahy a magistrála nad horní halou. Rekonstrukce má začít v roce 2023, náklady ještě vyčísleny nejsou.Nejen úpravy, i rozšíření
Správa železnic už dříve uvedla, že chystá úpravy střechy Hlavního nádraží, kde mají mimo jiné vzniknout nové pavilony nebo přechod od parkoviště přes magistrálu. Na střeše podzemní odbavovací haly nádraží se teď nachází pouze parkoviště. Podle Svobody by ho měl do budoucna nahradit park navazující na Vrchlického sady v okolí nádraží.
Praha opět posunula rekord. Za pátek v ní přibylo 1 367 nakažených, v sobotu 655. Hřib prosí o pomoc
Neuzavřená kauza se u soudu protahuje
Grandi Stazioni spravovala pražské hlavní nádraží od roku 2003. Podle smlouvy měla do podzimu 2016 dokončit rekonstrukci nádraží včetně historické Fantovy budovy. Pokud by rekonstrukci zvládla dodělat, získala by právo na pronájem nádražních prostor na dalších 30 let. Za 13 let ale opravila jen část budovy a odbavovací halu nádraží, což vedlo k vypovězení smlouvy a přerušení rekonstrukce. Případ má stále neuzavřenou soudní dohru, italská společnost podala čtyři žaloby.