Stavba z roku 1964 už roky chátrá, pro potřeby nádražního provozu je naddimenzovaná a dnes je spíše rejdištěm podivných existencí. Známkou „života“ uvnitř je už jen jedno fungující prodejní okénko Českých drah a občas otevřená trafika.
Na samotném nádraží zastavuje jen pár vlaků denně pendlujících mezi Českým Těšínem a Opavou.
V noci raději pryč
Vnitřní prostory jsou rejdištěm nejrůznějších podivných existencí, hlavně večer a v noci. To se lidé snaží cestou z nástupišť budovou skoro prosprintovat, než z nich bezdomovci začnou tahat peníze.
Navíc ven se dá jít už pouze bočním vchodem, protože ten hlavní je zavřený. Vysklené výplně jsou nahrazené deskami z dřevotřísky, okna "zdobí" výtvory sprejerů.
Obsadí ji úředníci
Současný vlastník Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) konečně prozradil, co s budovou zamýšlí. „Nabídneme ji státu pro potřeby administrativy, mohlo by v ní sídlit jedno z pracovišť Generálního finančního ředitelství,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Nejprve je ale potřeba nádraží opravit. „Náklady na rekonstrukci jsou odhadnuty přibližně na 330 milionů korun,“ dodal Illiaš. Kromě kanceláří by mohly v budově sídlit i maloobchody a jiné služby.
Půjde na seznam památek?
Stavební práce mají začít v druhé půlce roku 2021, hotovo by mohlo být okolo roku 2023. Do té doby možná bude vyřešena i otázka, zda budovu prohlásit za kulturní památku.
„Držím palce ke snad povedené rekonstrukci plně respektující hodnoty této cenné stavby bez ohledu na to, zda bude nemovitou kulturní památkou České republiky,“ uvedl Dominik Raška ze Spolku Svatý Václav, který bojuje za záchranu budovy.
VIDEO: Ikona Ostravy – stadion Bazaly je zrekonstruovaný.
Ikona Ostravy – stadion Bazaly je zrekonstruovaný. Tomáš Ptáčník