Část Smetanova nábřeží směrem od mostu Legií ke Karlovým lázním se proměnila v pěší zónu 23. května a již od počátku má své příznivce i zavilé odpůrce. Prostor okolo zastávky tramvaje začaly využívat tamní kavárny a restaurace jako předzahrádky.

Plynulejší doprava

Už tehdy vzbudil nápad vedení Prahy a radního pro dopravu značný rozruch hlavně na radnici Prahy 1, která si stěžovala, že s nimi tento nápad nikdo dostatečně neprojednal. Scheinherr však trvá na tom, že uzavírka má smysl. „Opatření znamenalo celkový přínos k plynulosti a bezpečnosti dopravy,“ uvedl tento týden, když ho magistrát prodloužil. Původně totiž mělo končit na konci září, magistrát zatím ale o prodloužení rozhodl bez vyjednávání s městskými částmi, kterých se týká. Jde především o Prahu 1, Prahu 2 a Prahu 5.. 

Náměstek pro dopravu si pochvaluje hlavně vyšší bezpečnost chodců a plynulejší tramvajovou dopravu. Dříve zde často vznikaly kolony kvůli množství aut odbočujících z mostu právě na nábřeží. „Jezdí tam páteřní tramvajové linky, které přepraví v jednom směru 35 000 lidí denně. Tyto tramvaje přestaly mít ve špičkách zpoždění a navíc se nám podařilo na Smetanově nábřeží zkrátit v každém směru jízdu tramvají o jednu minutu,“ doplnil Adam Scheinherr.

Nedostatek sebereflexe

Za nepovedený nápad celou akci považuje magistrátní opozice. „Že politik, který něco řídí a rozhoduje, udělá chybu, to je samozřejmě chápu. Ale že pražská koalice udělá špatné rozhodnutí, pak dál tvrdí, že je všechno v nejlepším pořádku, tak to je vskutku velký nedostatek sebereflexe,“ komentoval prodloužení uzavírky předseda zastupitelského klubu hnutí ANO Patrik Nacher.

Starosta Prahy 1 Petr Hejma (STAN) doufal, že uzavírka v těchto dnech skončí. „Očekával jsem, že od 1. října bude toto nešťastné opatření vzhledem k jeho přechodné platnosti pouze do konce září odstraněno,“ uvedl. Vedení radnice kritizuje hlavně to, že uzavírka odvedla dopravu do Divadelní ulice.

Podobným stylem opatření kritizuje i zastupitelka z ODS Alexandra Udženija. „Je to absolutně nekoncepční řešení, které jen přivedlo dopravu pod okna lidem bydlícím na Praze 1 a ti jsou právem strašně naštvaní. Ostatně kvalitu řešení jasně ukazují prázdné zahrádky u tramvajové zastávky a výsměch Pražanů,“ říká.

Ještě se bude jednat

O uzavírce by měl magistrát ještě jednat s městskými částmi, kterých se uzavírka nábřeží týká. Kromě Prahy 1, která si již dříve stěžovala, že se jich na to nikdo pořádně neptal, se k tomu hodlá vyjádřit i Praha 2 a Praha 5. Radní pro dopravu by se měli sejít příští středu.

Fotogalerie
39 fotografií