Linka autobusu 365, kterou provozuje společnost Arriva, končívala vždy na Špejcharu. Až v polovině loňského prosince se ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) rozhodl zastávku přesunout k autoservisu do Motola.

Zázemí se řeší skoro rok

„Věděli jsme, že tato zastávka nemá žádné zázemí pro řidiče. Ještě před provedením změn jsme žádali zástupce ROPIDu o zajištění sociálního zařízení pro řidiče v nové lokalitě, nabízeli jsme i umístění mobilní toalety na naše náklady, protože si uvědomujeme potřebnost takového zázemí. Požadavek průběžně opakujeme a o podporu jsme žádali i zástupce IDSK nebo výboru pro dopravu Středočeského kraje. Až v pondělí 10. srpna jsme obdrželi k vyjádření materiál, který má vyřešit umístění mobilního sociálního zařízení pro řidiče,“ řekl Blesku tiskový mluvčí společnosti Arriva Jan Holub.

Zastávka připomíná spíš prales

Na nedůstojné podmínky celého okolí konečné zastávky upozornil redakci Blesku jeden z řidičů, který pravidelně obsluhuje zmíněnou linku autobusu. „Zastávka je zarostlá různou zelení a vypadá to tam jako v pralese. Je zde absence odpadkových košů, které by měly být na každé zastávce. Když cestující, kteří to zde neznají, vystupují z autobusu, často jen žasnou, kdeže se to ocitli. Je mi pak skoro hanba jim odpovídat, že na konečné,“ napsal Blesku řidič Vladimír V.

Pan Vladimír také popsal, že o nápravu se snaží již několik měsíců, ale snaha komunikovat s MČ Praha 5, případně s TSK, která má zastávky a jejich okolí na starosti, prý vždy skončila bezvýsledně. Proto se Blesk na konci srpna obrátil na mluvčí TSK Barboru Liškovou s otázkou, zda o problému ví a TSK má v plánu ho řešit.

TSK přislíbila nápravu

„Likvidace plevele a úklid zastávky autobusu je zadán našemu dodavateli k realizaci. Bude proveden neprodleně po skončení dříve zadaných prací. Bohužel v těchto klimatických podmínkách, kdy se střídají slunečné a deštivé dny, je problém s přerostlou vegetací a zejména s plevelem na celém území metropole. Nyní je prioritou udržovat rozhledová místa podél komunikací, příkladně v křižovatkách a zejména kolem školských zařízení nebo v místech, kde se pohybují děti před zahájením nového školního roku,“ sdělila Blesku Lišková.

Už ale 1. září se ozval sám pan Vladimír s pozitivní zprávou, že byla zeleň posekána a okolí upraveno alespoň do té míry, že to tam nevypadá jak v džungli. Nyní se ještě čeká na to, aby zde měli řidiči sociální zařízení, i když podle pana Vladimíra by jim stačila jen obyčejná Toika. V současné chvíli jsou nuceni akutní potřebu řešit poněkud středověkým způsobem.

Na toaletu ke stromu

„Řešíme to tak že chodíme do trávy nebo na benzínku, ale když jedeme na otočku, tak to na benzinku nestíháme. Já jsem tam chytil klíště a měl jsem boreliózu a kolega též chytil klíště. Nám bohatě stačí, když tam bude toika a odpadkové koše nebo kontejner. Snad nechceme ve 21. století tak moc. Usilujeme o to už dlouho, ale zatím bezvýsledně,“ řekl pan Vladimír.

Podle mluvčího Arrivy Jana Holuba by mělo dojít k umístění mobilních toalet v nejbližší možné době a řidiči by tak měli mít konečně důstojnější zázemí pro svoji práci.

Fotogalerie
10 fotografií