„Jedná se o stometrový pruh jednoho jízdního pruhu. Tento úsek je nejméně využívaným na Smetanově nábřeží," zdůvodnil výběr místa náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podobná omezení podle něj ve svých centrech zavedla v reakci na koronavirovou krizi řada západních měst. Zklidnění nábřeží je navíc součástí strategických dokumentů i předchozích rozhodnutí města, například těch navázaných na zprovoznění tunelového komplexu Blanka, dodal náměstek.
Opozice proti
Omezení dopravy na Smetanově nábřeží, o kterém magistrát informoval tento týden, vyvolalo odpor opozice a také vedení Prahy 1. Diskuse o něm zabrala na čtvrtečním zasedání zastupitelstva několik hodin. Opozice i koaliční Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN) Scheinherrovi vytýkali, že opatření dostatečně neprojednal s magistrátními kolegy a Prahou 1. Návrh ODS a ANO na zrušení omezení však zastupitelstvo nakonec neschválilo.
Rozporuplné reakce
Nejen mezi opozičními politiky se ozývají negativní ohlasy. Například na sociálních sítích lidé na uzavření nadávají. „Co to je za šaškárnu?” napsal Alex. Skeptický je i uživatel Medard. „Akorát to přesune dopravu do zklidněných rezidenčních ulic,” napsal.
Najdou se však i tací, kteří vášně uklidňují. „To si sedne. Vymění se city bloky za květináče, zasvítí slunko a nebude to vypadat takhle směšně. Přeci jenom je to dočasné řešení a může to konečně otevřít cestu k uzavření nábřeží a Malé Strany pro tranzit,” píše Filip. „Myslím, že to zveličujete a nafukujete. Za každou cenu musí být problém. Kvůli stovce metrů se doprava v Praze nezhroutí. A Divadelní už se jezdilo mnohokrát, v době oprav křižovatky, silnice i tramvajového svršku,” říká Helena.
Smetanovo nábřeží bylo loni na podzim více než dva týdny uzavřeno, paralelně platila i uzavírka na Malé Straně. Město podle tehdejších vyjádření chtělo paralelním uzavřením získat data k případnému dlouhodobému omezení dopravy na obou březích Vltavy. O možném podobném omezení se v metropoli mluví již dlouho, podle zastánců do centra města a okolí řeky nepatří tranzitní doprava. Podle odpůrců nicméně není možné průjezd omezit před tím, než budou dokončeny oba pražské okruhy.