Ředitel organizace Ropid Petr Tomčík uvedl, že opatření neomezí řidiče osobních automobilů. Dosud byl režim nastaven tak, že na tříproudé silnici byly dva pruhy vyhrazeny do kopce směrem na Suchdol a jeden z kopce. Nyní budou v obou směrech jezdit auta pouze v jednom pruhu a ten zbylý bude směrem do centra vyhrazen autobusům. Asi 880 metrů dlouhý buspruh začíná kousek za zastávkou Kamýcká a končí za ulicí V Sedlci. Součástí změn jsou i nová opatření pro cyklisty včetně cyklopruhu.

„Nový buspruh v Kamýcké ulici ušetří suchdolským autobusům při jednom průjezdu až pět minut. Letošní jarní novinky navazují na úspěšná opatření z loňska, kdy se podařilo vyznačit nové buspruhy na Strakonické, Kukulově či Kbelské ulici," uvedl primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). "Mimo Kamýcké ulice se mohou cestující letos na jaře těšit na drobná, ale užitečná zlepšení také na linkách projíždějících ulicemi Michelská, Rabakovská a Opatovská," doplnil Tomčík.

Propojení Podbaby a potažmo Dejvic a se Suchdolem je dlouhodobě přetížené, což je dáno i dojížděním studentů ČZU. V oblasti Sedlce by navíc v budoucnu měla vzniknout další obytná zástavba. Město proto plánuje postavit tramvajovou trať propojující Podbabu a areál univerzity. Zatím není jasné, kdy by stavba mohl začít.

Současné vedení města stejně jako to minulé podporuje preferenci MHD na silnicích. Loni se například asi o půl kilometru prodloužila délku vyhrazených pruhů na Strakonické, kde jsou nyní preferenční opatření pro MHD v délce asi tří kilometrů. Město plánuje silnici rozšířit tak, aby bylo možné tuto délku zdvojnásobit. Pruhy mohou využít také vozidla taxi, integrovaného záchranného systému, městské policie a jízdní kola. Část pruhů je vedena samostatně, část pak společně s tramvajovými kolejemi.