Terminál měl vzniknout na pozemcích na okraji průmyslové zóny na rozhraní Malešic, Hrdlořez a Hloubětína, které jsou k tomu od 60. let určeny územním plánem. Sloužit měl k překládání zboží z vlaků na kamiony, které by poté zásobovaly primárně skladové zóny v okolí metropole.

„Investor před vydáním stanoviska, které zpracovatel posudku navrhl jako nesouhlasné, požádal o ukončení procesu. Proces je tím ukončen a investor pravděpodobně odstoupil od svého záměru. Důvod požadavku o ukončení procesu investor neudal,“ uvedl mluvčí.

Podle posudku, který si nechal magistrát zpracovat, firma v dokumentaci pro EIA nesprávně označila za nevýznamný vliv terminálu na kvalitu ovzduší. Záměr by podle dokumentu naopak již nyní problematickou kvalitu vzduchu v oblasti ještě zhoršil další dopravou. To autor posudku označil z hlediska vlivu na zdraví obyvatel za nepřijatelné a doporučil odboru životního prostředí magistrátu vydat nesouhlasné stanovisko.

„Věříme, že i kdyby v budoucnu přišel investor s výrazně upraveným projektem, tak překladiště, jak bylo zamýšleno, v Malešicích s velkou pravděpodobností nikdy nevznikne,“ uvedl místostarosta Prahy 10 Martin Valovič (ODS). Dodal, že podle představy vedení městské části by se malešická zóna měla změnit v oblast pro bydlení doplněnou pouze lehkým průmyslem.

Projekt terminálu počítal s rozlohou zhruba 75 000 metrů čtverečních, dvěma jeřáby na manipulaci s kontejnery, čtyřmi železničními kolejemi a umístěním až 900 kontejnerů. Firma plánovala podle dokumentace pro EIA zahájit stavbu v roce 2023 a dokončit o dva roky později. S plánem vyjádřily nesouhlas Praha 10, 9 a 14, stejně jako vedení Prahy.f