Obří jízdní kolo, na nějž se vejde až 15 turistů popíjející pivo, bude v širším centru metropole od příštího roku minulostí. „Jsem rád, že se po roce různých obstrukcí konečně povedlo vyřešit problém, který tíží zbylé obyvatele centra. Praha nemůže sloužit jako lunapark pro pokleslý alkoturismus. Tento prostředek nemá svoje místo v dopravě, kde zpomaluje plynulost provozu,” vyjádřil radost z rozhodnutí ministerstva dopravy radní Prahy 1 pro dopravu David Skála (Praha 1 Sobě).

Ředitel firmy Petr Ugrin v červenci pro Blesk.cz sdělil, že námitky proti rozhodnutí pražského magistrátu nejsou vznesené obstrukcí, za než je označil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Celá věc tak postoupila k vyšší instanci ministerstva dopravy: „Chceme, aby celé správní řízení bylo rozhodnuto v souladu se zákonem a v jeho mezích, nic více,“ uvedl Ugrin. „Pan náměstek se snaží jednat z pozice síly, tedy pak ať naplní smysl a účel správního zákona do posledního puntíku a svá tvrzení nechť opře o jasné a přezkoumatelné důkazy a nikoliv jen o nějaké domněnky či vlhké sny,“ dodal.

Konec už na jaře

Rozhodnutí ministerstva uvítal také Adam Scheinherr, který by však ocenil, kdyby se celá záležitost vyřídila dříve: „Beer biky do Prahy nepatří. Zkrátka i přes všechnu snahu jsme jen jedním článkem v řetězu a některé věci trvají déle, než bychom si přáli,“ prozradil náměstek.

Od jara příštího roku tak začne platit zákaz pivních kol v širším centru Prahy. Česká legislativa řadí pivní kola mezi běžná nemotorová vozidla stejně jako jízdní kola nebo koloběžky. MČ Praha 1 ve spolupráci s magistrátem našlo řešení, které vychází ze stanovení maximální šířky jízdního kola, které může jezdit v zóně města, kde platí zákaz vozidel nad 6 tun, resp. 3,5 tun váhy, tato zóna víceméně kopíruje pražské historické centrum. Značky, které zakazují vjezd nadměrným vozidlům, nově ponesou také tabulku, která stanovuje maximální povolenou šířku jízdního kola, jež pivní kola přesahují.  

Fotogalerie
5 fotografií