Cushman & Wakefield každoročně srovnává 68 zemí světa podle nejvyššího dosahovaného nájemného v nejdražší nákupní ulici. V žebříčku figuruje vždy jedna nejdražší ulice z každé země.

Česko je jedinou zemí ze střední a východní Evropy, která se mezi top 20 letos dostala. Jedním z hlavních důvodů vysokého umístění ulice Na Příkopě je podle firmy koncentrace malých obchodů na jednom místě v rámci pražského centra. Hodnotu zvyšuje také velké množství procházejících turistů i místních lidí, architektura budov, množství památek, infrastruktura a dostupnost. „To vše přispívá k velice vysoké návštěvnosti, jež na nejrušnějším místě přesahuje 120 000 lidí denně,” uvádí zpráva firmy.

Co způsobí změny Václaváku?

Podle partnera Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka je český maloobchodní trh poměrně mladý, protože se vyvíjí teprve 30 let od sametové revoluce. To podle něj znamená, že Praha má potenciál pro další růst a zlepšování.

Pro tento stav bude důležitá mimo jiné plánovaná úprava Václavského náměstí, která by měla ještě zvýšit atraktivitu a hodnotu této destinace. Podle Kotrbáčka by vedle toho Praha měla koncepčně pracovat se svými návštěvníky a místo kvantity se zaměřit na klientelu, která v Česku více utratí.

Fotogalerie
5 fotografií