Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Chybí úseky 511 na jihovýchodě a 519 na severozápadě mezi Suchdolem a Březiněvsí. Pokud půjde vše dobře, ŘSD chce v případě části mezi D1 a D11 začít stavět v příštím roce a hotovo by mohlo být v roce 2025. V případě druhého chybějícího úseku by se mohlo začít stavět v roce 2024 nebo 2025.

„S aktuálním vedením Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se nám spolupracuje velice dobře," řekl v sobotu Hřib v Otázkách Václava Moravce. ŘSD je přitom investorem pražského vnějšího okruhu. Město podle Hřiba na přípravě stavby spolupracuje například výkupy pozemků a přípravou navazujících komunikací.

Kromě toho vedení magistrátu podle primátora připravuje další memorandum s ministerstvem dopravy, které by se mělo týkat spolupráce při přípravě dalších staveb, u kterých je investorem stát. Má jít například o modernizaci železnice do Kladna s odbočkou na letiště nebo takzvané Nové spojení 2, které počítá s propojením hlavního železničního nádraží a Smíchova tunelem.