O jaká auta jde? O ta, která vypadají na první pohled, jako že jde o veterána, ovšem jde o moderní předělávku. Kontrola magistrátu probíhala od konce června až do 23. srpna. Úředníci nyní zveřejnili výsledky. A je to síla! Deset auťáků muselo být kvůli ohrožujícím závadám odtaženo.
Rolby i traktor
Kromě technických nedostatků, porušení emisních limitů nebo chybných dokladů odhalili kontroloři i podivná označení vozů od stanice technické kontroly. „Měl klasifikace jako lesnické zemědělské stroje, traktor, sněžná rolba, šestimístný motocykl na LPG,“ řekl Blesku náměstek primátora Adam Scheinherr (32, Praha sobě).
Zátah na „historické“ vozy ukázal: Centrum Prahy brázdí rolby a traktory! Z 58 kontrol dopadly dobře jen tři

V Praze údajně jezdí asi 120 takových aut, historické však žádné, neboť zákon nedovoluje veteránům podnikat. Polde radního Scheinherra se magistrát bude zabývat tím, jak vozy prošly technickou kontrolou. Prý jde o dvě stanice na Ústecku a v Lovosicích.
Majitelé vozů se pochopitelně bouří. „Závady jsou většinou banality. Auta jsou v pořádku, ale horší je to s papírováním. Já jsem musel skončit, protože mi neprodloužili povolení. Mám pocit, že jde o konkurenční boj,“ řekl Blesku ředitel jedné z firem, která měla stanoviště u hotelu Intercontinetal, kde třemi auty vozila turisty. Jedno z nich už prý prodal a zbylé nabízí.
Turistický balast
Podle magistrátu bylo potřeba zajistit bezpečnost. „Pro všechny platí stejná pravidla,“ řekl Scheinherr, radní pro dopravu, s tím, že je třeba dodržovat veškeré předpisy související s povahou podnikání. Podle radního pro dopravu na Praze 1 jsou taková auta velký problém. „Nepodporujeme turistický balast. Doprava spojená s turismem zatěžuje pražskou památkovou rezervaci,“ tvrdí radní David Skála.
Kdo kontroly prováděl?
Kontroly prováděl speciální tým. Jeho členy byli pracovníci magistrátu z odboru dopravy či odboru dopravně správních činností, dále policisté a také specialisté mobilní expertní jednotky Centra služeb pro silniční dopravu.
Kde se kontrolovalo?
Staroměstské, Hradčanské, Mariánské, Malostranské, Václavské či Senovážné náměstí*Ulice Pařížská, Jelení, Vítězná a Jindřišská.
Kontroly v číslech:
58 zkontrolovaných vozidel během 11 kontrolních dnů.10 jich mělo zákaz další jízdy a bylo odtaženo. 1 zajistila kriminálka kvůli absenci VIN (kód auta). 22 jich musí jít do třiceti dnů znovu na technickou kontrolu.