První etapa výstavby protihlukové stěny skončí 15. srpna a obyvatelé se diví, co tu vyrostlo. Podle zveřejněných vizualizací měla totiž 400 metrů dlouhá zeď vypadat trochu jinak. Teď jsou na ní tři pruhy, kdy dolní část je černá, prostřední šedá a vrchní bílá. A co se lidem nelíbí?
Zeď mezi paneláky
„Něco tak vzhledově depresivního postavit na sídlišti, kde je každé barevné zpestření vítáno, je ohavnost. Proč ani zdaleka zeď neodpovídá návrhům publikovaným v deníku Blesk? I některá krematoria vypadají veseleji než tato zeď,“ napsal pro Blesk.cz Stanislav Máca. Podobné reakce se objevovali také na facebooku, kde si lidé z okolních panelových domů v průběhu stavby stěžovali na vzhled stěny.
Dívka (19) zahučela do medvědí díry na Petříně a zranila se: Mladí tam popíjeli, neměli tam co dělat

„Moc tam nerozumím té černé a odstínům šedé, to už to mohli nechat rovnou celé v přirozené barvě betonu. Pokud tam vysází nějaké popínavé rostliny, které to časem pokryjí, tak by to mohlo vypadat docela hezky,“ píše kupříkladu Petr Ch. Další uživatelé se zase nemohou shodnout, jaká barva by byla nakonec nejlepší.
Na vzhledu se shodli
Podle Marka Váchy, mluvčího Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, o materiálu a barvě protihlukové stěny IPR nerozhoduje. Rozhodující hlas má podle něj investor a projektant: „Navrhovali jsme alespoň použití přírodního betonu porostlého zelení. Materiál byl však nakonec zvolen jiný,“ vysvětluje Vácha.
O vizuálním vzhledu se podle Barbory Liškové, mluvčí Technické správy komunikací hl. m. Prahy, rozhodovalo na schůzce 28. listopadu 2018. Na ní byli přítomní také zástupci IPRu, kteří podle mluvčí striktně odmítli předkládaný vizuální návrh a dali podnět, jak má stěna vypadat: „Na to konto zpracovatel připravil 2 varianty dle jejich představ a přibližně další dva měsíce je projednával a upravoval. Nakonec byl vizuální návrh za IPR schválený,“ vysvětluje Barbora Lišková, jak se došlo k těmto barvám. V okolí stěny ještě přibude zeleň.
Moderní úprava
Na Slánské jsou celkem 3 protihlukové stěny, 2 krajní a 1 středová, které jsou přerušeny v úseku křižovatky Slánská a Bazovského z důvodu zachování dopravních vazeb. V úseku byl položený nízkohlučný asfaltový koberec, vzniklo tu úsekové měření rychlosti, nový úrovňový přechod pro chodce při zachování funkce stávajícího podchodu, dořešení dopravy v klidu, doplňková izolační zeleň a vazby na cyklotrasy.