O podání žaloby na DPP firma Rencar informovala začátkem roku 2017. Spor se týkal tvrzení dopravního podniku, že zatímco Rencar platí za pronájem reklamních ploch na dopravních prostředcích či v metru 45 až 55 milionů korun ročně podle objemu tržeb, tržní nájemné činí více než 100 milionů, což podle podniku potvrdil znalecký posudek. Firma proti tvrzení podala žalobu s tím, že ji poškozuje. Městský soud ji zamítl, což potvrdil odvolací soud.

 

„Rozhodnutí vnímáme jako podporu našich dlouhodobých aktivit spravovat majetek DPP s péčí řádného hospodáře. Vždyť jenom v rámci pronájmu nevyužívaných reklamních ploch na autobusech, tramvajích a nyní i ploch v metru se nám díky transparentním výběrovým řízením podařilo oproti dřívějšku několikanásobně navýšit příjmy z reklamy za tato místa,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Další spor

Obě strany kromě toho vedou soudní při o platnost smlouvy na reklamu z roku 1997. Měla platit do roku 2031 a zahrnuje pronájem desítek tisíc reklamních nosičů na dopravních prostředcích, v metru nebo na zastávkách. Podnik ji vypověděl v roce 2016 poté, co ji vedení podniku a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou. DPP zároveň zpětně napadl její platnost. Soud ve věci zatím nerozhodl.

 

Skupina JCDecaux, pod kterou Rencar spadá, na základě smlouvy s městem z roku 1994 vlastní také většinu přístřešků MHD v metropoli. Provozuje na nich reklamu, za což městu platí roční poplatek. Minulé vedení magistrátu rovněž označilo smlouvu za nevýhodnou, čímž odůvodnilo rozhodnutí ji neprodloužit a vypsat nový tendr na provozovatele po roce 2021, kdy smlouva skončí. Nyní se připravuje. JCDecaux odmítá, že by byla smlouva nevýhodná, město na ní podle zástupců firmy naopak vydělává.

 

Francouzská skupina JCDecaux působí v 80 zemích a ve 4000 městech s více než 10.000 obyvateli.