Vedení města společně s DPP původně uvažovalo, že na celou trasu nasadí kloubové autobusy. Podle náměstka primátora Adama Scheinherra (Praha Sobě) se prý ale následně ukázala varianta s tramvajemi jako lepší. Po dobu výluky tak nechá podnik na trati několik tramvají, které budou kvůli rekonstrukci odříznuté od zbylé sítě a od vozoven. „K žádné takové situaci, kdy by bylo několik tramvají uzavřeno v nějaké části tratě, nikdy nedošlo,“ řekl Scheinherr.

Jáma s novou kolejí vznikne u současné vnější koleje smyčky. Tramvaje tak budou jezdit po střední a vnitřní koleji. „Pracovní jáma bude sloužit k tomu, aby se mohlo na vozech provádět denní ošetření spodku vozu,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Kromě koleje s jámou DPP naveze na Barrandov buňky pro pracovníky údržby, provozu a ostrahy.

Poté, co se tramvaje po opravě Nádražní vrátí do běžného provozu, jámu bude podnik i nadále využívat. Podle Šurovského by tak mohly v případě plánované výstavby a změn Na Knížecí tramvaje jezdit mezi Barrandovem a Smíchovským nádražím. „My tak můžeme udržovat ostrovní provoz mezi Barrandovem a stanicí metra Smíchovské nádraží. A k tomu by se nám ta jáma opět hodila,“ řekl.

Oprava Nádražní začne zmíněnou přeložkou kabelovodu a kanalizace. Teprve poté začne rekonstrukce samotné tramvajové trati. Ta by se měla uskutečnit v příštím roce a vyjde předběžně na 138,5 milionu korun. Technická správa komunikací (TSK) opraví rovněž vozovku, chodníky a most přes železniční trať. Práce na mostě se uskuteční souběžně s opravou železnice, kterou plánuje Správa železniční dopravní cesty.