„Dohodli jsme se s Prahou 8 na studii tramvajové trati, která má spojit Prahu 8 a Prahu 6 bez zajíždění tramvají do sídliště, jak bylo původně uvažováno. Na základě této dohody budeme nyní pracovat na zadání. Předpokládáme, že do konce roku bude hotové,“ uvedl mluvčí IPR Marek Vácha.
Vybudování trati je zaneseno do městských zásad územního rozvoje (ZUR). Cílem nynějšího postupu je zabránit tomu, aby v možné trase vznikly například jiné stavby a znemožnily tak její výstavbu. „Účelem studie je aktualizovat územně-technické řešení, přičemž bude kladen důraz na městské řešení, nebude to tedy pouze technická studie,“ uvedl Vácha.
Záhada tramvaje na D1 rozluštěna: Za 351 tisíc ji koupil developer, který chce u Čestlic stavět obří komplex

IPR v minulosti navrhl most z Podbaby k zoo, odkud by do Bohnic tramvaje jely tunelem ústícím do Mazurské ulice. Následně by koleje vedly ulicemi Lodžská, K Pazderkám přes Podhajská pole, Odru a ze Zhořelecké by byla odbočka do Feřtekovy, kde by byla konečná. Z křižovatky K Pazderkám a Čimická by byla odbočka a tramvaje by tak mohly jet i do Kobylis. Právě tento záměr radnice již před dvěma lety odmítla.
Podle nového předběžného návrhu by tak tramvaje ve směru do Kobylis jely nově od Polikliniky Mazurská ulicemi K Pazderkám a Čimickou. Na trati by bylo osm zastávek. První by byla Podhoří-zoologická zahrada hned za zmíněným mostem přes Vltavu. Poté, co by tramvaj vyjela do Bohnic, byla by tu zastávka Poliklinika Mazurská a následovaly by Botanická zahrada, Dunajecká, Velká Skála, Plavecký areál Šutka, Písečná a Kobyliské náměstí. Odtud by tramvaje jely ke stanici metra C Kobylisy a trať by se zde napojila na tu již fungující.
Na území hlavního města je navržena stavba více než dvou desítek nových tratí. Nejblíže k výstavbě jsou trať ze Sídliště Barrandov směrem do Slivence, prodloužení trati z Modřan na Libuš a rovněž prodloužení ze zastávky Divoká Šárka na sídliště Dědina. Město plánuje i prodloužit tramvaje z Pražského povstání na Pankrác a Budějovickou.