Většinu dnešní diskuse tvořily dotazy a připomínky opozičních zastupitelů, kteří je neustále opakovali. Dotazovali se zejména na způsob hlasování radních. Chvílemi rozebírali také rekonstrukci Libeňského mostu a koalici doporučovali řešení. Při jednání si opozice vyžádala puštění zvukového záznamu z jednání radních. Po několikaminutových zmatcích byl přehrán.

Dubnové jednání radních se týkalo rekonstrukce Libeňského mostu a zrušení některých dříve schválených zakázek. Opozice upozornila na rozpor, kdy v písemném zápise je poměr hlasujících šest pro a dva se zdrželi, zatímco na zvukovém záznamu sedm pro a jeden se zdržel. V obou případech nikdo nehlasoval proti.

Jen chyba při sčítání?

Původně se hlasování zdržela radní Hana Kordová Marvanová (za STAN). Následně náměstek primátora Petr Hlubuček (STAN) uvedl, že se rovněž zdržel a že v původním zápisu je chyba. „Tuto chybu jsem pak opravdu nechal opravit, a to bezprostředně poté, co se ke mně dokument dostal. Zdůrazňuji, že vše prošlo řádným schvalovacím procesem podle platných pravidel rady. Nedošlo tedy k ničemu špatnému, jak nám někteří předhazují, ale k nedopatření,“ uvedl Hlubuček ve svém prohlášení. To přečetl náměstek primátora Petr Hlaváček (za TOP 09), neboť Hlubuček se z jednání omluvil.

Zastupitelé také probírali, jakým způsobem a za jak dlouho po jednání rady náměstek Hlubuček změnil své hlasování. Opoziční zastupitel a místostarosta Prahy 11 Martin Sedeke (ODS) se dotázal ostatních radních, jestli své hlasování také nezměnili.

Primátor Zdeněk Hřib (Piráti) při čtvrtečním zasedání řekl, že mimořádné jednání zastupitelstva považuje za plýtvání penězi, protože vyjde na 130 000 korun a navíc se musí hradit zastupitelům ušlý výdělek. „Ze všech souvislostí je zřejmé, že došlo k chybě při sčítání hlasů,“ řekl k tématu mimořádného zastupitelstva.

Podle něj jsou chyby sčítání součástí každého jednání, odhalují se a napravují. Nejedná se nicméně o první případ hlasování rady, který vzbudil emoce. Před nedávnem pražští radní hlasovali o geologickém průzkumu k výstavbě metra D tajně, což rovněž nebývá zcela obvyklé.