Denně mají šoféři kvůli kolonám u Prahy nejméně půlhodinové zpoždění, nejinak je tomu i v páteční ranní špičce. Nejhorší situace byla mezi osmou a půl jedenáctou na Pražském okruhu a začátku dálnice D1. Od pátečního rána je uzavřen sjezd z D1 u Modletic, objízdná trasa vede přes sjezd na 15. kilometru u obce Všechromy. Zúžená je kvůli opravě odstavného pruhu ale také D1 u Modletic. Tyto práce potrvají až do 20. května.
Kolony se podle Ředitelství silnic a dálnic táhly od 82. kilometru Pražského okruhu až po 15. kilometr D1 ve směru na Brno. „Řidiči by si měli vybrat jinou trasu, pokud je to možné. Na kolony je upozorňují rovněž informační panely na Pražském okruhu,“ řekl mluvčí pražské policie Tomáš Hulan. Dopravu zatíženou uzavírkami navíc zkomplikovala nehoda osobního a nákladního auta, k níž došlo na nájezdu na D1 u Modletic ve směru na Brno.
Zavřený Pražský okruh
Kolem půl jedenácté byl tento úsek Pražského okruhu zprůjezdněn, komplikace ale pro změnu nastaly na 2. kilometru okruhu ve směru k D1, kde se kolem desáté srazily čtyři kamiony. „Komunikace je v tuto chvíli neprůjezdná a dopravní policisté proto provádí odklon dopravy na 3. km Pražského okruhu směrem na Vestec,“ informovali policisté krátce po nehodě. Provoz byl kolem poledne obnoven jedním pruhem.
Problémy jsou na D1 i ve směru do Prahy. Ráno se od 16. km vytvořila zhruba šestikilometrová kolona a řidiči se zdrželi desítky minut (více o omezení na D1 ZDE). Dopravu později dopoledne komplikují tři nehody, které se ve směru na Prahu staly - auta se srazila na 23. km, 15,5. km a na 0. km.
Potíže přetrvávají i na plzeňské D5, kde je na 17. až 1. kilometru do 12. května částečná uzavírka, v pátek se tam šoféři „zasekali“ mezi 10. a 7. kilometrem. Řidiči jezdí krokem i na D8 z Ústí nad Labem. Kvůli stavbě mostu u Zdib je provoz převeden jen na jednu stranu dálnice, pruhy jsou zúženy.
Kdy peklo skončí? „Kritická situace na hlavních tazích do a z metropole se opakuje téměř denně. Záleží i na nehodách, které dopravu ještě zhorší,“ řekla Blesku Markéta Kovářová z Infoservisu Ústředního automotoklubu České republiky. Ulevit by se řidičům mělo po 31. srpnu, kde podle plánu mají opravy u Prahy skončit.
Ve »štrúdlu« nekličkujte!
Když už se řidiči dostanou do kolony, měli by jet tak, aby dopravu ještě víc nezhoršovali. „V žádném případě nedoporučuji, aby v koloně aut kličkovali. Sice to není protiprávní, ale právě takhle nejčastěji dochází k nehodám a dopravu to rozhodně nezrychlí. Měli bychom používat pravidlo zipu, což my Češi moc neumíme. Neměli bychom jezdit v odstavném pruhu ani dodávkou či kamionem v levém pruhu. Důležité je také pamatovat na záchranářskou uličku,“ poradil dopravní expert Jan Pechout.