Odhadované náklady zahrnují vybudování pouze samotné 0,6 kilometru dlouhé tramvajové trati. V odhadu tak nejsou zaneseny například peníze nutné na případné opravy stropní desky metra, nad níž by tramvaje projížděly. Podle Filipa Jiříka z DPP se začal zkoumat stav stropních desek. „Letitý provoz magistrály se na nich podepsal,“ řekl. Konkrétní výsledky podnik zatím nemá.
Krize bydlení v Praze: Vznikne městský developer, který nebude stavět. „Jen ze začátku,“ tvrdí náměstek …
Stejně tak podnik nezapočítával do nákladů obnovu náměstí. Není zatím jasné ani to, kudy trať přesně povede. Jisté pouze je, že bude ve středu náměstí napojena na trať mezi Jindřišskou a Vodičkovou ulicí. Podnik musí nejprve vybrat projektanta a rovněž jednat o vedení kolejí s architektonickou kanceláři Cigler-Marani, která před více než deseti lety zvítězila v architektonické soutěži na proměnu Václavského náměstí. Podle Jiříka návrh umožňuje trať posunout na jiné místo, než architekti původně navrhovali.
Město bude muset při návratu tramvají na náměstí vybudovat trolejové vedení a koleje, které napojí na Vinohradskou třídu, i trať, která kříží střed náměstí. V horní části by vznikla nová zastávka. Dořešit je ještě nutné souběh s budováním tzv. kolektoru, v němž jsou inženýrské sítě.