Předmětem zakázky je vypracování všech dokumentů nutných pro získání územního rozhodnutí nebo zajištění takzvané inženýrské činnosti. Součástí tendru je také předběžný geotechnický průzkum. Vybraná firma by podle věstníku měla být známa v červnu a smlouvu s ní TSK podepíše na asi dva roky.

Takzvané těžké zakrytí Spořilovské by se týkalo úseku dlouhého 1100 metrů. Nad zastřešenou tunelovou částí mají být nový park a sportoviště. Zakrytím se podle dřívějších vyjádření Prahy 4 sníží hluk a emise v okolí - dlouhodobě jsou tam překračovány limity, zejména hodnoty karcinogenního benzo(a)pyrenu a prachových částic.

Cena stavby bude záležet mimo jiné na konečné ceně projektu nebo výběrovém řízení na zhotovitele zastřešení. Město před asi dvěma roky odhadovalo cenu kompletního díla na 3,3 miliardy Kč.

Tramvaje na Jižák

Zastřešení umožní také zamýšlené prodloužení tramvají ze Spořilova na Jižní Město. Magistrát nyní plánuje vypracovat a schválit změnu územního plánu výstavby trati souběžně s vybudováním střechy nad Spořilovskou. V úterý o tom rozhodl magistrátní výbor pro územní rozvoj. Záměr musí ještě schválit pražští zastupitelé.

Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí. Kamiony tak z Pražského okruhu ve směru na Hradec Králové jezdí po D1 a následně po Spořilovské, ze které se vrací na Jižní spojku. Situaci by měla zlepšit dostavba okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí.

Fotogalerie
18 fotografií