Blesk.cz: Pane starosto, jakými hlavními přednostmi pro místní disponuje vaše městská část, kde podle odhadů žije 34 tisíc obyvatel?

Milan Wenzl: „Území Prahy 15 má velmi charakteristický ráz, najdete zde velká sídliště i malebná prostranství, například staré Hostivaře. Naší obrovskou výhodou je i Hostivařská přehrada a lesopark. Není mnoho míst v Praze, navíc se sídlišti, kde můžete bydlet v tak těsné blízkosti pěkné přírody.“  

Starostou jste od roku 2014. Jak hodnotíte uplynulé roky ve funkci?

„I když naše nynější opozice mnohdy občanům podsouvá opak, myslím, že se rozhodně není za co stydět. Radnici jsme otevřeli veřejnosti, snažíme se postupně plnit všechny sliby, které jsme voličům dali, k práci přistupujeme velmi zodpovědně. Zvláštní důraz klademe na péči o děti, seniory i spolkový život.“

Nynější koalice (19 zastupitelů z 31) na radnici vznikla spojením stran, které se ve volbách umístily za vítězným uskupením Patnáctka náš domov, které obdrželo o 30 tisíc více hlasů než druhé ANO. Existovala varianta, že by i vítězná strana byla součástí koalice?

„Po volbách jsme vedli koaliční jednání se všemi zvoleními subjekty. Největší programovou shodu jsme našli právě s ODS a TOP 09.“

A ta je jaká?

„Hlavními prioritami je vytváření nových míst ve školách a školkách, dořešení páteřních dopravních staveb na našem území, řešení tranzitní dopravy, ale například i revitalizace pražského trojmezí. Osobně kladu největší důraz na zklidnění dopravy a zvýšení bezpečnosti našich občanů.“

Nejedna městská část se potýká s problémy v oblasti parkování. Jaká je situace v Hostivaři, respektive v Horních Měcholupech? Je na stole možnost přistoupení k jednotnému městskému systému zón placeného stání?

„Problémy s parkováním řeší snad všechny pražské městské části zvláště kvůli rychle rostoucí výstavbě v posledních letech. Okrajové městské části jsou na tom o to hůř, že jejich území k parkování využívá i velká skupina obyvatel Středočeského kraje, kteří dojíždějí za prací do Prahy. Uvažujeme o několika variantách zklidnění této situace. Nerad bych však předbíhal, vše je ještě záležitostí dalších jednání.“

Hlavní město se dlouhodobě potýká s problematikou bezdomovectví. Dochází k situacím, kdy jedna městská část zavede nějaké opatření, kvůli kterému se problém přesune prakticky „o dům dál“. S ohledem na to, že se i Praha 15 s těmito problémy potýká, hodláte je řešit?

„Problematika bezdomovectví patří mezi 10 nejpalčivějších problémů Prahy 15, což nám ukázala veřejná setkání s občany v uplynulém i tomto volebním období. Úřad MČ Praha 15 se v sociální oblasti snaží poskytovat pomoc všem, kteří o ni stojí, ale jsem zastáncem toho, že problémy se mají začít řešit od těch největších.“

Větším problémem podle vás je tedy co?

Daleko více naše obyvatele trápí nedostatek míst ve školách a školkách nebo právě neutěšená dopravní situace. Otázku bezdomovectví naši obyvatelé zmiňují až na jednom z posledních míst. Určitě však neříkám, že to není problém, samozřejmě že je.“

Dá se tedy říci, že hlavní prioritou je pro vaši městskou část výstavba nových škol, respektive navyšování kapacity mateřských i základních škol?

„Kapacita základních škol je v naší městské části dostačující, ale v mateřských školách je to bohužel horší již řadu let. Řešíme to dnes a denně. V minulém volebním období jsme kapacitu mateřských škol zvýšili o 160 míst. Děláme ale i věci, které nejsou tolik vidět. Nemalé peníze byly investovány do rekonstrukcí stávajících školních budov. Například jsme vybudovali novou kuchyň a jídelnu v ZŠ Veronské náměstí, zateplili fasádu a vyměnili okna v ZŠ Nad Přehradou a kompletní rekonstrukcí prošla tři školní hřiště. V tomto volebním období budeme ve svém úsilí dále pokračovat, například bychom rádi postavili novou školku v Hostivaři, což je jeden z našich prioritních úkolů.”

Zmiňujete problémy v oblasti dopravy. Praha 15 se rozkládá mezi dvěma linkami metra – konkrétně A a C. Hovoří se o variantách jejich prodloužení právě do vaší městské části. Je tohle jedna z cest, která by silniční dopravě prospěla?

„Samozřejmě bychom prodloužení metra uvítali a výrazně by to přispělo i ke zklidnění dopravy v naší oblasti.“

Fotogalerie
21 fotografií