Předchozí vedení radnice se tématu omezení pohybu jízdních kol v pěších zónách historického centra hlavního města věnovalo dlouhodobě. Nakonec se radnice rozhodla, že přikročí k časovému omezení od 10 do 17 hodin, které mělo platit hlavně v oblasti spodní části Václavského náměstí, náměstí Republiky a Staroměstského náměstí.

Z tohoto důvodu se v létě začalo v centru Prahy rozmisťovat dopravní značení, které na opatření upozorňovalo. Na konci července však přišlo rozhodnutí městského soudu, který vyhověl stížnostem sdružení Auto*Mat a několika dalších subjektů. Justice omezení zrušila, od té doby se však stále v památkově chráněné oblasti na zemi nacházejí tlusté bílé čáry, obrázky přeškrtnutých jízdních kol a časový údaj „10 – 17“. Hodlá s tím vůbec někdo něco dělat?

Nové vedení: Omezení je někde potřeba

Nový radní Prahy 1 pro dopravu David Skála pro Blesk.cz uvedl, že jistou formu omezení pohybu cyklistů v centru Prahy je i nadále zapotřebí nastolit. „Vzniklou nešťastnou situaci s neplatným značením jsme zdědili po minulém vedení radnice a nyní ji aktivně řešíme s magistrátem. Na některých místech v historickém centru má zákaz cyklodopravy své opodstatnění, například na Královské cestě, ale i na dalších místech,“ popsal nový radní.

Právě kvůli jednání s magistrátem se zdánlivě nic neděje a značení tak zůstává dál na svém místě, přestože pozbývá jakékoliv platnosti. Čeká se totiž na definitivní podobu řešení. Jednou z variant je, že v historickém centru se začne využívat většího množství takzvaných „cykloobousměrek“.

„V centru prosazujeme mimo jiné vznik cykloobousměrek, ve kterých cyklisté mohou jet i v jednosměrce oběma směry, pokud je to možné. Jde nám o dosažení optimálních podmínek jak pro pěší, tak pro cyklisty i řidiče a především o bezpečnost všech těchto tří skupin,“ dodal ve vyjádření pro Blesk.cz David Skála. Jak rychle budou zástupci obou zmiňovaných úřadů schopni situaci vyřešit a tím i rozhodnout o osudu bílých tlustých čar na zemi v Praze 1, není v tuto chvíli jasné. Zatím tak stále budou součástí veřejného prostoru a jakousi nechtěnou atrakcí pro turisty.

Fotogalerie
9 fotografií