Neprůchozí lávka přináší místním obyvatelům velké komplikace. Na straně Řep se totiž nachází nádraží Zličín a důležitá tramvajová a autobusová zastávka Sídliště Řepy. Nejbližší zkratky vedou prošlapanými cestičkami a jsou zhruba ve vzdálenostech 500 metrů od lávky. Jedna ze zkratek pak vede přes koleje. Přesto je podle Marcely Egermajerové z Odboru ochrany prostředí rozvoje a investice MČ Praha-Zličín nutné lávku opravit.
Obří vrták poškodil tubus metra A, na dvě a půl hodiny zastavil provoz. Policie zahájila trestní řízení
Celý proces rekonstrukce ale nebyl jednoduchý. Podle Egermajerové bylo nejprve potřeba zjistit, komu vlastně lávka patří. Nebylo totiž jasné, zda přemostění mezi ulicemi Drahoňovského a Do Blatin vlastní Zličín, magistrát, nebo sousední Řepy.
Kompletní oprava
„Nakonec jsme zjistili, že je naše. Nechali jsme si tedy udělat odborné posudky a vypracovali návrh rekonstrukce. Lávka rozhodně není v havarijním stavu a nehrozí zřícení, ale je opravdu zničená,“ vysvětluje Egermajerová.
Do 30. dubna 2019 by měly být všechny činnosti hotové. Podle webových stránek městské části Zličín jsou chystané opravy velmi rozsáhlé: chystá se vybudování nové pochozí plochy lávky včetně dilatačních závěrů, nových železobetonových hrobečků pod všemi ložisky, oprava odvodnění povrchu lávky, obnova protikorozní ochrany, sanace betonových pohledových ploch spodní stavby a mnoho dalších drobných úprav. Z těch důležitějších ještě uzemnění ocelové konstrukce lávky a výměna asfaltu.Plánovaná rekonstrukce byla zahájena 22. října dopoledne. Dělníci začali vysekávat asfalt a během několika hodin byla jedna z příjezdových stran rozbouraná k nepoznání. Přesto po ní ještě několik odvážlivců proběhlo. Rekonstrukce by měla vyjít zhruba na 6,5 milionu korun, které jsou hrazené z rozpočtu Magistrátu hlavního města.