Na konci letošního srpna zveřejnila „radlická komise“ studii, které se zabývá prostorem mezi Jinonickým a Butovickým tunelem. Nově by tu mohl vzniknout jeden dlouhý Jinonický tunel, jak ho pojmenovala studie. Nikterak by se tím prý nenarušila stavba a technicky je možné tento spojený tunel pod zemí vystavět.

Staronový tunel

Tím by se podle studie zabránilo šíření hluku projíždějících vozidel. Praha 5 proto návrh podpořila: „Rada vyzvala investora, aby v rámci stavby provedl změnu dokumentace a stavbu realizoval tak, aby byla dokončena již se zakrytým mezitunelovým úsekem,“ vysvětluje radní Tomáš Homola (STAN).

Návrh byl 28. srpna Radou magistrátu hlavního města přijat. Nyní se budou tedy zabývat, jakým způsobem se zakrytí provede. Řešení městského okruhu je na stole už téměř 16 let. V roce 2002 byla vyhlášená první veřejná soutěž a od té doby se plán pomalu stává skutečností. Pro Prahu 5 je dostavba Radlické radiály dlouhodobě klíčová. Proč?

Stavba za miliardy

Dokud není dokončené napojení na městský okruh, nemůže se rozvíjet okolí. Zejména Plzeňská a Vrchlického ulice trpí každodenní dopravní zátěží. Podle Homoly (STAN) je důležité i správné napojení Radlické radiály na komunikaci Dobříšskou a v oblasti Barrandovského mostu. Stavba radiály by měla začít v roce 2019, a pokud bude vše bez problému, postaví ji za 4 a půl roku. Její celková cena by měla být 14 miliard korun.

 

Fotogalerie
6 fotografií